رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس:

خیران در بحث درمان ورود کنند/همایش بیانیه گام دوم انقلاب در شیراز

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس از خیران دعوت کرد که در بحث درمان ورود کنند.

خیران در بحث درمان ورود کنند/وضعیت دارو نامناسب استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، فرخ بهارلویی رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس در نشست خبری با خبرنگاران، با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نقشه راهی برای همه اقشار است، اظهار داشت: آنچه در ۴۰ سال ابتدای انقلاب اسلامی گذشته است، بحث نظام سازی بود اما در براساس بیانیه گام دوم و در ۴۰ سال ‌دوم انقلاب اسلامی باید به دنبال تمدن‌سازی باشیم.

وی با اشاره به اینکه گفتمان سازی و مطالبه‌گری در این راه مهم است، گفت: برای رسیدن به هدف تمدن‌سازی باید در چهل سال دوم جهاد اکبر پایه‌ریزی شود تا انقلاب به اهداف و آرمان‌های اصلی خودش برسد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس با اشاره به همت این قشر در گفتمان‌سازی افزود: در همین راستا همایش « تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» با سخنرانی رئیس سازمان بسیج پزشکی روز چهارشنبه پنجم تیرماه از ساعت ۱۳ و ۳۰ تا ۱۵ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار می‌شود.

بهارلویی با بیان اینکه خوش بینی نسبت به آینده نظام، امیدواری به آینده انقلاب، ایمان به خدا و اعتماد به امت روح بیانیه گام دوم است، بیان کرد: بسیج جامعه پزشکی نیز در راستای این اصول و در چهار چوب نقشه راهی که مقام معظم رهبری تبیین کردند، عمل می‌کند.

وی با اشاره به مصادیقی از فعالیت‌هایی که بسیج پزشکی بر مبنای بیانیه گام دوم می‌تواند انجام دهد، تصریح کرد: علم و پژوهش یکی از نکات مهمی است که در این بیانیه مطرح شده و بسیج پزشکی نیز قصد دارد که در این زمینه بیش از گذشته ورود کند و دانشجویان علوم پزشکی را با تشویق به مطالعه و پژوهش بیشتر وادارد.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس با اشاره به اینکه آنچه بسیج پزشکی بر خودش تکلیف می‌داند اخلاق و معنویت است، عنوان کرد: معنویت افزایی در بین همکاران پزشک و جامعه پزشکی از دیگر اموری است که بسیج پزشکی به آن توجه و اهتمام دارد.

بهارلویی با اشاره به اهمیت بحث عدالت و مبارزه با فساد گفت: این امر موضوعی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است و یکی از تکالیف بسیج پزشکی توسعه عدالت بهداشتی و پزشکی به ویژه در مناطق محروم و روستاها است.

وی با اشاره به اینکه بسیج پزشکی در سه سطح برای تحقق عدالت در زمینه پزشکی فعالیت می‌کند، افزود: در سطح نخست به سرپرستی پزشکان عمومی و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان هفته‌ای یک بار مناطق محروم و روستاها از خدمات پزشکی بهره‌مند می‌شوند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان فارس با اشاره به دیگر سطوح بیان کرد: در سطح دوم پس از نیازسنجی و اعلام تیم‌های عمومی، پزشکان متخصص در قالب درمانگاه سیار به نقاط محروم خدمت‌رسانی‌ می‌کنند که به صورت ماهیانه انجام می‌شود.

بهارلویی با اشاره به سطح سوم فعالیت گفت: در سطح سوم بیمارستان‌های صحرایی با تجهیزات کامل در نقاط محروم برپا می‌شود که سالانه ۲ بار این امر محقق شده و مردم مناطق محروم از خدمات پزشکی و بیمارستانی بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت دارو در کشور مطلوب نیست، افزود: بخش بهداشت و درمان نیاز به همکاری و تعامل دارد و خیرین و کسانی که توان مالی دارند در بحث درمان ورود کنند و در کار خیر سبقت بگیرند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی با اشاره به فعالیت‌های سه ماه نخست سال نیز گفت: در سه ماه نخست سال با توجه به سیل ابتدای فروردین و آسیب جدی منطقه سعدی، تمرکز فعالیت‌ها در این منطقه بوده است و علاوه بر آن بسیج پزشکی فارس فعالیت ۱۵ روزه‌ای نیز در استان خوزستان داشته و اگر باز هم این نیاز حس شود، آماده همکاری هستیم.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار