چهار هزار و ۶۵۴ بی سواد کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال چهار هزار و ۶۵۴ بیسواد و کم سواد مرد و زن گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال این استان زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،سید حمدالله خواهش نیک معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: این تعداد شامل ۲ هزار و ۲۵۲ نفر در دوره سوادآموزی، ۹۳۹ نفر در دوره انتقال و یک هزار و ۴۶۳ نفر در دوره تحکیم سواد است.

وی افزود: نام نویسی بی سوادان و کم سوادان کهگیلویه و بویراحمد با گرفتن استعلام از طریق سامانه ملی سوادآموزی از اول مردادماه ۱۳۹۸ در واحد‌های سوادآموزی این استان آغاز می‌شود و تا اواخر شهریورماه نیز ادامه دارد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال ۲۳۰ سوادآموز دوره انتقال این استان علاوه بر شرکت در کلاس‌های سوادآموزی آموزش رایانه را نیز به مدت ۶۰ ساعت فرا می‌گیرند.

خواهش نیک ادامه داد: ۸۰۰ نفر از سوادآموزان کهگیلویه و بویراحمد امسال در حلقه‌های کتاب خوانی شرکت می‌کنند.

وی گفت: امسال برای نخستین بار عده‌ای از افراد بی سواد و کم سواد گروه سنی ۵۰ تا ۶۴ سال و عشایر ۱۰ تا ۶۰ ساله کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش فعالیت‌های سوادآموزی قرار خواهند گرفت.

خواهش نیک گفت: فعالیت‌های سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد امسال با ارائه فراخوان و از طریق واگذاری به مؤسسه‌ها و تشکل‌های مردم نهاد انجام می‌شود.

وی افزود: ۱۶ مرکز یادگیری محلی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که در آن‌ها علاوه بر آموزش سواد پایه ۴۰ نوع مهارت نیز به افراد بی سواد و کم سواد استان آموزش داده می‌شود.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ نرخ باسوادی گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در کهگیلویه و بویراحمد ۹۲.۷ درصد است.

انتهای پیام/پ

شروع فعالیت های سواد آموزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.