کشف ۹۰۵ قطعه اشیاء عتیقه و بدل از متهمان

با تلاش نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس ۹۰۵ قطعه اشیاء عتیقه و بدل از متهمان کشف و ضبط شد.

کشف  ۹۰۵ قطعه اشیاء عتیقه و بدل از متهمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سرهنگ محمدرضا بهمنی نژاد فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس از اقدامات ویژه صورت گرفته این حوزه طی سه ماه گذشته خبر داد.

وی اظهار داشت: با تلاش و فعالیت‌های مستمر و شبانه روزی نیروی‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس در مراقبت از مواریث تاریخی استان، ۹۰۵ قطعه اشیاء عتیقه و بدل و ۹۲ قطعه اداوات مربوط به حفاری غیر مجاز از متهمان کشف و ضبط شد.

سرهنگ بهمنی نژاد افزود: همچنین در مدت مذکور، از ۳۳ مورد تصرف و تملک حریم و ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری و درمواردی نیز پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد.

وی ادامه داد: از حفاری‌های غیر مجاز صورت گرفته یک مورد در منطقه ثبتی و ۱۷ مورد در منطقه غیر ثبتی بوده است که بر این اساس، ۴۲ نفر مجرم دستگیر و پرونده آن‌ها توسط بخش حقوقی در مراجع قضایی در حال پیگیری است.

گفتنی است؛ فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از طریق شماره تماس ۳۷۳۰۰۵۵۳ و تلفن گویای ۱۸۰۱ و شماره ۰۹۶۶۲ متعلق به یگان حفاظت میراث فرهنگی کشور، آماده دریافت گزارشات مردمی است.

انتهای پیام/ب

جزییات کشف ۹۰۵ قطعه اشیاء عتیقه و بدل از متهمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار