اردوغان به ژاپن سفر می‌کند

­رئیس‌جمهور ترکیه برای شرکت در نشست سران گروه بیست که هفتم و هشتم تیر در «اوزاکای» ژاپن برگزار می‌شود، به این کشور سفر خواهد کرد.

اردوغان به ژاپن سفر می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تی آر تی، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه برای شرکت در نشست سران گروه بیست به ژاپن سفر می‌کند. وی پس از ژاپن به چین و سپس بوسنی و هرزگوین نیز سفر خواهد کرد.

اردوغان در حاشیه نشست سران گروه بیست با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز دیدار خواهد کرد. موضوع تحویل سامانه‌های هوایی اس ۴۰۰ به ترکیه از مهم‌ترین محور‌های گفتگو‌های اردوغان و پوتین خواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه در حاشیه این نشست با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز دیدار و درباره آخرین تحولات سوریه، مسائل منطقه و روابط آمریکا با ترکیه با وی تبادل نظر خواهد کرد.

موضوع خرید سامانه‌های دفاع هوایی اس ۴۰۰ از روسیه از مهم‌ترین محور‌های گفتگو‌های اردوغان و ترامپ خواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه پس از شرکت در اجلاس سران گروه بیست در توکیو با مقامات بلندپایه ژاپن دیدار خواهد کرد و سپس برای دیدار با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین رهسپار پکن خواهد شد.

اردوغان در سومین مرحله از سفر خارجی خود به منظور شرکت در اجلاس سران کشور‌های بالکان و جنوب اروپا رهسپار بوسنی و هرزگوین خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار