رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

جنگ تحمیلی ۶۵ هزار جانباز شیمیایی بر جای گذاشت

شهیدی گفت:جنگ حدود ۶۵ هزار جانباز شیمیایی بر دست جمهوری اسلامی گذاشت.

شهیدی:به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در همایش نفس‌های سوخته که صبح امروز با حضور وزیر امور خارجه کشورمان برگزار شد، اظهار کرد: در تیرماه حوادث تلخی بر ملت ما گذشته است؛ چنانچه در ۶ تیرماه ترور رهبر معظم انقلاب را در مسجد ابوذر شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه در ۷ تیرماه حادثه انفجار حزب جمهوری اسلامی را داشتیم که منجر به شهادت یکی از مرزبانان انقلاب شد، گفت: شهید بهشتی یکی از معماران انقلاب و نخبه‌ها بود که در این تاریخ به شهادت رسید.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با بیان اینکه بمباران سردشت در ۸ تیر ماه رخ داد، که منجر به شهادت ۱۱۹ نفر شد، بیان کرد: حدود هزار و ۶۰۰ جانباز شیمیایی در سردشت داشتیم.

وی تصریح کرد: در ۱۲ تیرماه حادثه هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی را شاهد بودیم که بر فراز خلیج فارس اتفاق افتاد و تعداد زیادی از مردم به شهادت رسیدند.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با بیان اینکه باید بررسی کنیم این حادثه را چه کسی آفرید، گفت: عامل اصلی این حوادث آمریکا و صهیونیست‌ها بودند که بمب شیمیایی را به صدام دادند و نه تنها سکوت اختیار کردند، بلکه این حوادث را رقم زدند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: مقام معظم رهبری این هفته را به عنوان حقوق بشر آمریکایی نامگذاری کردند.

وی با بیان اینکه باید بکوشیم این حوادث تلخ را زنده نگه داریم تا فراموش نشود، ادامه داد: جنگ حدود ۶۵ هزار جانباز شیمیایی بر دست جمهوری اسلامی گذاشت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۵ تير ۱۳۹۸
بميرم براشون انقد درد ميکشن که نگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۰۵ تير ۱۳۹۸
و ما هم شرمنده شهدا و جانبازا
آخرین اخبار