گاف عجیب فدراسیون هندبال / تیم ملی هندبال ساحلی با رتبه سوم آسیا سهمیه جهانی نمی‎گیرد

فدراسیون هندبال در حالی اقدام به انتشار قطعی شدن حضور تیم ملی در رقابت‌های جهانی کرد که اصلا چنین مسئله‌ای صحت ندارد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان در هفتمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا در «ویها» چین به مصاف حریفان رفت. ملی پوشان ایران در این رقابت‌ها در دور مقدماتی موفق به شکست پاکستان، تایلند، عربستان و ژاپن شد و تنها با یک شکست مقابل عمان به عنوان تیم دوم راهی مرحله نیمه نهایی شد.

هندبالیست‌های کشورمان در این دور هم مقابل قطر قرار گرفتند و با قبول شکست مقابل این تیم برای دیدار رده بندی مقابل ویتنام قرار گرفت و در نهایت با پیروزی مقابل این تیم عنوان سومی اش را دوباره تکرار کرد.

نکته مجهول و عجیب درباره این رقابت‌ها کسب سهمیه رقابت‌های جهانی بود. تیم ملی هندبال کشورمان در دوره گذشته این رقابت‌ها برای نخستین بار به عنوان سوم رسید و سهمیه رقابت‌های جهانی را هم کسب کرد.

البته این سهمیه تنها برای تیم‌های اول تا سوم نبود و تیم چهارم هم در آن رقابت‌ها موفق به کسب سهمیه شد. همین مسئله احتمالا باعث شد تا تصور بر این باشد که تکرار این عنوان دوباره برای تیم ملی سهمیه در پی خواهد داشت، اما حقیقت این چنین نبود.

فدراسیون هندبال ایران در ابتدای حضور تیم ملی در مرحله نیمه نهایی صحبتی از کسب سهمیه مطرح نکرده بود، بلکه در خبری عنوان کرده بود تیم ملی در صورت کسب عنوان سوم، سهمیه جهانی را می‌گیرد.

سایت این فدراسیون حتی پس از پیروزی تیم ملی مقابل ویتنام خبر از جهانی شدن تیم ملی هندبال ساحلی داد و نوشت:

«هندبال ساحلی و حضوری دوباره در رقابت‌های جهانی
تیم ملی هندبال ساحلی ایران با پیروزی بر ویتنام به مقام سوم آسیا رسید.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون لحظاتی قبل تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان با پیروزی ۲ بر ۱ مقابل ویتنام عنوان سوم هقتمین دوره رقابت‌های قهرمانی هندبال ساحلی اسیا در وی‌های چین را بدست اورد. ساحلی بازان کشورمان در دوره قبلی هم همین عنوان را بدست آورده بودندو با ثبت این تنیجه مجور رقابت‌های قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۰ ایتالیا را بدست آوردند.»

اما در ادامه شایعاتی مطرح شد که تیم ملی هندبال ساحلی ایران بر خلاف این گفته موفق به کسب این سهمیه نشده است و به همین دلیل به طور کلی این خبر با تغیبر رو به رو شد.

محمدرضا رجبی دبیر فدراسیون هندبال، اما در همین رابطه گفت: شانس زیادی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان داریم، اما در آئین نامه مسابقات عنوان شده بود که دو تیم از آسیا جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان را دارند. البته سال گذشته هم چنین بود، ولی ما در این رقابت‌ها حاضر شدیم.

این مسئله نشان می‌دهد که اصلا پیش از این رقابت‌ها هم تیم ملی در صورت نرسیدن به دیدار نهایی شانسی برای کسب سهمیه جهانی نداشته است! حالا با این شرایط می‌توان عنوان داشت که تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان تنها موفق به کسب عنوان سومی رقابت‌های قهرمانی آسیا شده و سهمیه‌ای جهانی نگرفته است و برای حضور در رقابت‌های جهانی احتمالا باید منتظر دعوت نامه‌ای از سوی فدراسیون جهانی باشد.


بیشتر بخوانید

تیم ملی هندبال ساحلی ایران از صعود به فینال بازماند

تیم ملی هندبال ساحلی ایران جهانی شد

ایران با کرواسی، اروگوئه و آرژانتین هم گروه شد


انتهای پیام/

آخرین اخبار از فدراسیون هندبال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار