معاون اداره کل راه و شهرسازی استان قم مطرح کرد؛

فرسودگی ۵۰ درصد ساختمان‌های شهر قم

طلوعی گفت: ۵۰ درصد ساختمان‌های قم از استاندارد طول عمر هر ساختمان بالاتر است که این موضوع در کنار مشکلات بافتی این مناطق در صورت بروز حوادث مشکلاتی را در پی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ داود طلوعی معاون اداره کل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به حجم بالای بافت فرسوده در شهر قم گفت: هزار و ۲۰۰ هکتار از مساحت شهر قم در بافت فرسوده قرار دارد که حجم بالای این آن در کنار نبود انگیزه و مشوق‌های کافی سبب حرکت لاک‌پشتی نوسازی در این بافت شده است.

وی با بیان اینکه مالکین خصوصی بافت‌های فرسوده علاقه‌ای به بازسازی املاک خود ندارند ابراز کرد: مشوق‌ها و تسهیلات بازسازی بافت فرسوده باید هر چه سریع‌تر به مردم با شرایط مناسب‌تر پرداخت شود تا آن‌ها انگیزه‌ای برای نوسازی املاک در بافت فرسوده داشته باشند.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان قم خاطرنشان کرد: ۵۰ درصد ساختمان‌های قم از استاندارد طول عمر هر ساختمان بالاتر هستند که این موضوع در کنار مشکلات بافتی این مناطق در صورت بروز حوادث مشکلاتی را در پی دارد.

وی ورود انبوه‌سازان برای رونق بافت فرسوده را مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از سیاست‌های دولت و وزارت راه و شهرسازی ترمیم بافت فرسوده و ایجاد مسکن جدید در این بافت‌ها است، ولی به علت اینکه دولت زمینی در این مناطق نداشته و به‌صورت خرده‌مالک بوده نیاز است با همکاری مردم و انبوه‌سازان بازسازی این بافت با سرعت بیشتری انجام شود.

طلوعی تعیین تکلیف زمین‌ها و املاک رها شده در بافت فرسوده را یکی از راه‌های رونق این بافت‌ها دانست و افزود: کاهش صدور پروانه‌های ساخت در این مناطق نشان از عدم رغبت مالکین داشته که باید آسیب‌شناسی درستی از این موضوع در بافت فرسوده شهر قم شود.

انتهای پیام/الف

۵۰ درصد ساختمان‌های شهر قم فرسوده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار