مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام

۱۰۰ روستای ایلام به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: توسعه شبکه ارتباطی استان، تجهیز ۱۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت، و افزایش این تعداد تا پایان شهریور به ۲۲۶ روستا در سفر رئیس جمهور به ایلام انجام می‌شود.

۱۰۰ روستای ایلام به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،عباس بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت: در سفر رئیس جمهور به ایلام ۱۰۰ روستا به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شوند که این تعداد تا پایان شهریو به ۲۲۶ روستا افزایش خواهد یافت.

وی افزود: همچنین همزمان با سفر رئیس جمهور به ایلام ۲۷ دستگاه خودپرداز در مناطق محروم با اعتبار ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان افتتاح می‌شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ادامه از توسعه ۵۰۰ کیلومتر فیبر‌نوری خبر داد و گفت: در این راستا ۱۲۷ سایت تلفن همراه و ۲۰ روستای محروم از تلفن خانگی بهره‌مند می‌شوند که ۸ روستا به‌صورت تک ارتباطی خواهد بود.

وی دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در سفر رئیس جمهور به ایلام را کابل نوری و فیبر خانگی، مرکز خدمات مخابراتی و توسه پهنای باند دیتای استان دانست.

بیرامی ادامه داد: اعتبار افتتاح این پروژه ۱۹۷ میلیارد تومان است و این بهره‌برداری‌ها موجب توسعه شبکه ارتباطی استان می‌شود.

وی یادآور شد: بازسازی شبکه ارتباطی استان که بر اثر سیل اخیر دچار مشکل شده بود از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و واحد‌های تابعه آغاز شده است.

انتهای پیام/با

برخورداری روستاهای ایلام از اینترنت پرسرعت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدالوهاب ملکی
۰۸:۳۹ ۱۳ تير ۱۳۹۸
باسلام ساکن روستای سرطاف در حومه ایلامم قسمت جنوبی نه موبایل خوب انتن میده نه بعد از یکسال که خونه ساختیم خط تلفن ثابت برای کوچه ما کشیده شده پیگیری کردیم گفتند قصد توسعه نداریم.علی برکت الله