در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

خانه مینایی به مرکز نگهداری اسناد خیابان ولیعصر (عج) تبدیل می‌شود

معاون سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت بازسازی خانه مینایی در خیابان ولیعصر (عج) توضیحاتی داد.

خانه مینایی به مرکز نگهداری اسناد خیابان ولیعصر (عج) تبدیل می‌شودیاسر جعفری معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین اقدام‌های صورت گرفته برای بازسازی خانه مینایی در خیابان ولیعصر (عج)گفت: پس از تصمیم شهردار تهران مبنی بر ثبت جهانی خیابان ولیعصر (عج) به عنوان یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های جهان طرح احیاء و باز سازی خانه مینایی در این خیابان در دستور کار سازمان زیباسازی شهرداری تهران قرار گرفت.

معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران افزود: خانه مینایی به علت آنکه به ثبت سازمان میراث فرهنگی کشور رسیده است طرح احیاءو باز سازی آن از حساسیت‌های خاصی برخوردار است که پس از تهیه این طرح از سوی سازمان زیباسازی شهزرداری تهران جهت تصویب به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال شد و پس از ثبت و تایید آن از سوی سازمان میراث فرهنگی پروژه مرمت و بازسازی آن آغاز شد.

جعفری ادامه داد: قرار است خانه مینایی به عنوان روایتگر خیابان ولیعصر شناخته شود و تمام اسناد و مدارک مربوط به این خیابان در آن نگهداری و در معرض دید علاقه‌مندان قرار بگیرد.

وی با اشاره به رویکرد سازمان زیباسازی شهرداری تهران در بازسازی این بنا گفت: رویکرد سازمان زیباسازی شهرداری تهران در بازسازی خانه مینایی حفظ تمام تزئینات و ساختار موجود این بنا است و در ظرح ارائه شده نیز قرار است تمام تزئینات این بنا ترمیم شود و در کنار آن قسمت‌هایی مانند چارچوب در و پنجره‌های این بنا به شکل اولیه خود ترمیم و بازسازی شود.


بیشتر بخوانید: مرمت بنا‌های تاریخی از اولویت‌های سازمان زیباسازی است 


معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به مساحت ۴۵۰ متر مربعی خانه مینایی تاکید کرد: قسمت‌های مختلف این بنا نیاز به استحکام سازی دارد و پس از استحکام سازی ترمیم جداره، کف و عایق‌های این ساختمان انجام خواهد شد.

جعفری تصریح کرد: تلاش می‌کنیم قسمت‌های این بنا را به شکلی بازسازی کنیم که به حالت اولیه خود نزدیک شوند و پیش بینی ما این است که ظرف مدت ۶ ماه پروژه بازسازی خانه مینایی در خیابان ولیعصر(عج) به پایان برسد و در نیمه دوم سال ۹۸ افتتاح و به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار