فراگیری آموزه‌های امدادی در جامعه ضروری است

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمان بر ضرورت فراگیری آموزه های امدادی در جامعه تاکید کرد.

فراگیری آموزه‌های امدادی در جامعه ضروری استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، "محسن شمسی" در بازدید از مرکز علمی کاربردی و پایگاه امدادی پشتیبانی جنوب شرق جمعیت هلال احمر استان کرمان اظهار کرد: وجود بخش‌های مختلف، تجهیزات کامل و تخصصی، حضور کارشناسان متخصص در مرکز علمی کاربردی و پایگاه امدادی پشتیبانی جنوب شرق جمعیت هلال احمر کرمان، این مرکز آموزشی را به یکی از کامل‌ترین و جامع‌ترین مرکز‌های علمی کاربردی در استان و کشور تبدیل کرده است.

وی با اشاره به چشم انداز و اهداف دانشگاه جامع علمی کاربردی در خصوص آموزش در محیط استاندارد و مجهز افزود: مرکز علمی کاربردی هلال احمر کرمان دارای فضای آموزشی در محیط کار عملی است که این ویژگی باعث منحصربه فرد شدن این مرکز شده است.

شمسی در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری دوره‌های آموزشی امداد توسط جمعیت هلال احمر تصریح کرد: با توجه به حادثه خیز بودن کشور، فراگیری آموزه‌های امدادی در جامعه ضروری و الزامی است.

"رضا فلاح" مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه رسالت‌های زیادی در حوزه امداد و نجات، بهداشت و درمان و آموزش بر عهده جمعیت هلال احمر است، افزود: آموزش اولین قدم پیشگیری و کیفیت برنامه‌های آموزشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر متولی امداد و نجات در کشور است، اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی همگانی، عمومی و دوره‌های تخصصی امداد و کمک‌های اولیه یکی از اقدامات مهم پیشگیری و آمادگی در برابر حوادث است.

فلاح در پایان با اشاره به توانمندی و ظرفیت مرکز علمی کاربردی هلال احمر کرمان از رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، خواستار متمرکز شدن رشته‌های تحصیلی مرتبط با حوزه امداد و نجات در مرکز علمی کاربردی مرکز استان شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار