لزوم سرمایه گذاری مهارتی برای توسعه منابع انسانی و ارتقاء بهره وری

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان، سرمایه گذاری مهارتی توسط صنایع برای توسعه منابع انسانی و ارتقاء بهره وری را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالنبی سواعدی، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان در نشست توسعه مهارت آموزی در صنایع و مراکز دانشگاهی با مدیران آموزش شرکت و دانشگاه علمی کاربردی لوله سازی اهواز با اشاره به نقش عمده آموزش مهارتی در تربیت افراد متخصص و توانمندسازی نیروی انسانی در استان بر اتخاذ راهکار‌هایی برای بهره گیری از تجارب، تبادل، اساتید و استفاده از امکانات آموزشی و کمک آموزشی برای اجرای دوره‌های مختلف مهارتی مورد تاکید کرد.

وی اظهار کرد: بخشی از آموزش‌های مهارتی در قالب آموزش در صنایع، ویژه شاغلان بازارکار و در راستای صیانت از نیروی کار و ارتقاء سطح مهارت آنان همگام با فناوری‌های روز در قالب آموزش در مراکز جوارکارگاهی و بین کارگاهی و ضمن کار ارائه می‌شود.

سواعدی ضمن معرفی پتانسیل، ظرفیت‌ها و امکانات آموزشی مراکز آموزشی عنوان کرد و بیان داشت: رسالت آموزشی فنی و حرفه‌ای آموزش جوانان جویای کار فاقد مهارت و ارتقاء مهارت شاغلان است.

این مقام مسئول، با اشاره به اینکه آموزش هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری برای توسعه نیروی کار مطابق با تکنولوزی روز جهانی است افزود: توسعه هرصنعت منوط به توسعه منابع انسانی برای افزایش تولید، کاهش هزینه، صیانت از نیروی کار و رونق تولید است.

عبدالنبی سواعدی در ادامه با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید به سمت و سوی کارآفرینی دانشجویان سوق داده شوند تصریح کرد: به منظور بهره مندی ازامکانات وظرفیت‌های دانشگاه‌ها وفنی وحرفه‌ای برای مهارت آموزی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی نیازبه راه اندازی مراکزآموزشی scd است.

وی اذعان داشت: مراکز جوار در راستای ارتقاء سطح مهارت شاغلان صنایع، کاهش هزینه‌های تولید، ارتقاء بهره وری و توسعه منابع انسانی شرکت‌ها و صنایع با همکاری و سرمایه گذاری شرکت‌ها مراکز ارتقاء مهارت جوار صنعت ایجاد می‌شوند.

سواعدی گفت: صنایع با راه اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای جوار و یا بین کارگاهی می‌توان از مزایا و تسهیلات تبصره ۲ ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده بهرمند شد.

صباح مزبان پور، رئیس آموزش شرکت لوله سازی اهواز بیان کرد: این شرکت بدنبال اجرای دوره‌های آموزش کوتاه مدت بصورت پودمانی برای ارتقای مهارت کارکنان است.

وی با تاکید بر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بالای شرکت از لحاظ نیروی انسانی بر نیاز به برنامه ریزی آموزشی کوتاه مدت، میان مدت وبلند مدت هدفمند برای رسیدن به اهداف شرکت تاکید کرد.

مزبان پور اظهار داشت: این آمادگی وجود دارد تا در قالب تفاهمنامه و قرارداد آموزشی فیمابین و با گسترش و تعامل دوجانبه بتوان نقش موثری در تربیت نیروی انسانی ایفا کرد.

این مقام مسئول افزود: پیشرفت سریع علمی، ظهور محصولات نوین فکری و تکنولوژی روز با سرمایه گذاری مهارتی است که می‌توان به دستاورد‌های مدرن امروزی رسیده و فرصت‌های ورود تکنولوژی نوین را وارد صنعت لوله سازی کرد.

در پایان این نشست مقرر شد برای راه اندازی مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای جوار صنعت شرکت و مرکز آموزش ارتقای شایستگی دانشجویان مرکز علمی کاربردی کارشناسان هر دو دستگاه مطالعات کارشناسی صوت دهند.

برگزاری دوره‌های مهارت آموزی

برچسب ها: مهارت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.