امریکن کانسروتیو: پمپئو بی‌شرمانه درباره یمن دروغ می‌گوید

پایگاه اینترنتی امریکن کانسروتیو نوشت وزیر خارجه آمریکا درباره یمن و تهاجمی که سعودی‌ها و اماراتی‌ها علیه این کشور به راه انداخته‌اند، بی‌شرمانه دروغ می‌گوید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی امریکن کانسروتیو، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درباره یمن و تهاجمی که سعودی‌ها و اماراتی‌ها علیه این کشور به راه انداخته اند، بی شرمانه دروغ می‌گوید.

وزیر امور خارجه آمریکا این هفته به عربستان سعودی و امارات عربی متحده سفر کرد. او در حین این سفر تصمیم گرفت برخی از دروغ‌های وقیحانه اش درباره یمن را تکرار کند.

این پایگاه خبری نوشت: پمپئو درباره یمن بسیار ریاکاری می‌کند. وی مناقشه یمن را ابتدا یک جنگ داخلی نامید و هنوز هم همین سیاست را دنبال می‌کند. تجاوز بین المللی از سوی سعودی‌ها و اماراتی‌ها در حمایت از دولت منصور هادی (رئیس‌جمهور مستعفی و فراری) یکی از مؤلفه‌های مناقشه بوده است. این مداخله به رهبری عربستان سعودی در ماه مارس ۲۰۱۵ شکل گرفت و مناقشه را تشدید کرد. ایران خیلی ارتباطی با این مناقشه ندارد. بدون تردید ایران نبود که این مسائل را به وجود آورد و آن‌ها را "ادامه دار" کرد. خیلی بد است که ایران را مقصر درد و رنج یمنی‌ها بدانیم در حالی که دشمنان منطقه‌ای ایران هستند که این کشور را به نام مبارزه با نفوذ ایران ویران می‌کنند. نفوذ ایران از همان ابتدا مورد مبالغه قرار گرفت تا بهانه‌ای برای یک جنگ وقیحانه باشد. آمریکا هم با تکرار تبلیغات خود علیه نفوذ ایران، بی شرمانه سعودی‌ها و اماراتی‌ها را در این جنگ گرفتار کرده است.

همه طرف‌های این مناقشه به طور یکسان مسئول این شرایط وخیم هستند، اما این میزبانان پمپئو (سعودی‌ها و اماراتی ها) هستند که مسئول بدترین بحران انسانی در کشور یمن هستند. این عادت پمپئو است که تلاش دارد هر چیزی را به نام ایران تمام کند و به سعودی‌ها و اماراتی‌ها چراغ سبز می‌دهد تا در یمن جنایت جنگی مرتکب شوند و مردم این کشور را بر اثر گرسنگی و قحطی از پای در آورند. هر روزی که پمپئو آمریکا را در خارج نمایندگی می‌کند، باعث شرم و مایه بی حیایی برای آمریکاست.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار