چهار آتش سوزی در منابع طبیعی استان قزوین

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین ار وقوع چهار مورد آتش سوزی در منابع طبیعی شهرستان‌های طارم و آوج خبر داد.

وقوع چهار مورد حریق منابع طبیعی در استان قزوینبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اسداللهی، مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین گفت: از بعدازظهر دیروز، آتش سوزی  در مناطق طارم و آوج خسارت‌های سنگینی به منابع طبیعی استان وارد کرد.

اسداللهی گفت: با تلاش نیرو‌های اداره کل منابع طبیعی، آتش نشانی و نیرو‌های محلی، سه مورد حریق منابع طبیعی در روستا‌های آقچه قشلاق، شیذر و نیارک مهار شد.

اسداللهی با اشاره به وقوع حریق در اراضی شهرستان آوج گفت: حریق در این شهرستان ناچیز بود و با تلاش نیرو‌های امدادی مهار شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین یادآورشد: پس از اطلاع از این حریق بلافاصله نیرو‌های گشت و اطفای حریق منابع طبیعی و آتش نشانی وارد منطقه شدند و با کمک مردم محلی برای اطفای حریق اقدام کردند.

وی بیان کرد: در روستای شیذر طارم حدود ۱۵ هکتار، نیارک ۴۰ هکتار، آوج قشلاق ۲۰ هکتار، آوج نیم هکتار و مجموع مستثنیات هم ۲۰ هکتار دچار حریق و خسارت شده است.

اسداللهی گفت: ۴۰ نفر از نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی استان به همراه چند آتش نشان و کمک‌های مردمی از بعداز ظهر دیروز در حال اطفای حریق بودند.

وی اضافه کرد: در محدوده سیردان در طارم هم شاهد حریق بودیم، اما به موقع کنترل و مهار شد.

روشن کردن آتش در مراتع ممنوع است

وی در خصوص آتش سوزی منطقه آوج اظهارداشت: در این محدوده حدود ۲ تا ۳ هزار متر از اراضی دچار آتش سوزی شد که بلافاصله کنترل شد.

اسداللهی اضافه کرد: با توجه به گرمای شدید هوا و افزایش علوفه در اراضی از مسافران و بهره برداران درخواست می‌کنیم از روشن کردن آتش در اراضی ملی خودداری کرده و در صورت انجام این کار حتماً پس از ترک محل آن را خاموش کرده و از سرد شدن آتش اطمینان حاصل کنند.

وی بیان کرد: در سال جاری حدود ۱۲ فقره آتش سوزی در مراتع و اراضی ملی استان قزوین رخ داده و بیش از ۱۱۰ هکتار از اراضی خسارت دیده است.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: حوادث ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.