کشف انبار احتکار لوازم یدکی در شیراز/محکومیت متهم پرونده قاچاق سیگار خارجی

مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس از جریمه نقدی محتکر لوازم یدکی در شیراز خبر داد.

علی مبشری مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در خصوص جزئیات پرونده، اظهار داشت: طی گزارشات دریافتی از سامانه ۱۳۵ تعزیرات مبنی بر احتکار کالا در انباری واقع در حومه شهر شیراز، گشت مشترک تعزیرات حکومتی به همراه بازرسان سازمان صمت به محل مورد نظر مراجعه کردند.

وی ادامه داد: با اخذ حکم قضایی و ورود به این انبار، مقادیر زیادی لوازم یدکی کشف شد که با توجه به عدم ثبت این انبار در سامانه جامع انبار‌ها، انبار مذکور پلمپ و پرونده‌ای در این راستا تشکیل شد.

مبشری از شناسایی و بازداشت مالک انبار خبر داد و افزود: طی تحقیقات انجام شده در شعبه ویژه احتکار تعزیرات حکومتی فارس، مشخص شد که کالا‌های مکشوفه به قصد گرانفروشی احتکار شده که با محرز شدن تخلف، شعبه رسیدگی کننده حکم به عرضه کالا به نرخ رسمی در بازار وجریمه ۶۰۰ میلیون ریالی متهم پرونده صادر کرد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس همچنین گفت: ماموران انتظامی شهرستان ممسنی طی بازرسی از یک دستگاه اتوبوس مسافربری بین شهری که در محور‌های مواصلاتی این شهرستان در حال تردد بود، تعداد ۳۰۰ هزار نخ سیگار خارجی و ۱۸ کیلو تنباکو میوه‌ای را که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود کشف کردند.

وی ادامه داد: با توجه به عدم ارائه اسناد و مدارک گمرکی ازجانب سرنشینان اتوبوس، محموله توقیف و یک نفر نیز در این رابطه بازداشت شد.

مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس از تشکیل پرونده قاچاق برای متهم خبر داد و افزود: متهم در بازجویی‌های اولیه اعتراف کرد که این محموله را از جنوب خریداری و قصد انتقال آن به شهرستان دهدشت را داشته که به دام قانون گرفتار شده است.

مبشری اضافه کرد: با تکمیل تحقیقات و محرز شدن تخلف، شعبه اول اداره تعزیرات حکومتی شهرستان ممسنی حکم به ضبط کالای مکشوفه به نفع دولت و جریمه نقدی متهم به میزان ۳۸۰ میلیون ریال صادر کرد.
انتهای پیام/م

تشکیل پرونده برای متهم قاچاقچی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار