یک مقام مسئول مطرح کرد؛

مدیریت منابع آب مصرفی با بازچرخانی پساب/ وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی همکاری کنند

کشفی، بازچرخانی پساب را ضروری دانست و گفت: برای مقابله با کم آبی وزارتخانه های صمت و جهاد کشاورزی همکاری کنند.

بازچرخانی پساب به منابع آبی ضروری است/ همکاری همه جانبه با کمیته ملی سازگاری با کم آبیبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا کشفی، معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: باید با ایجاد یک فضای مرجع یا برون سازمانی و دخیل کردن تمام نهاد‌ها و سازمان‌ها مشکل کم آبی را حل کنیم.

کشفی گفت: مقابله با کم آبی و مدیریت منابع آبی کشور نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها از جمله وزارتخانه‌های صمت و  جهادکشاورزی است.

این مقام مسئول ابراز کرد: کمیته ملی سازگاری با کم آبی که وزارت صنعت،معدن و تجارت،  نیرو و جهاد اعضای آن هستند سهام دار حل معضلات ناشی از کم آبی محسوب می شوند. سازگاری با مشکل مالی یا کم آبی می‌تواند راه حل  مشکل کم آبی باشد.


بیشتر بخوانید: پوشش شبکه فاضلاب شهری به مرز ۵۱ درصد رسید/ بهره‌مندی ۳۲ میلیون نفر از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب 


وی ادامه داد: باید در زمینه مدیریت منابع آب مصرفی قدم‌هایی برای بازچرخانی پساب برداریم. اقدام بعدی برای صرفه جویی آب، مدیریت دارایی‌های فیزیکی و کاهش انرژی در دستگاه هاست.

این مقام مسئول مدیریت مصارف آبی را جز مواردی دانست که می‌تواند پروژه‌های نیمه تکمیل در آبرسانی و کاهش مصرف آب را پیش ببرد.

کشفی با اشاره به اینکه ایران کشوری خشک است و بارش‌های اخیر هم نمی‌تواند این اجازه را به ما بدهد تا مصارفمان را افزایش دهیم، گفت: میزان استفاده آب در کشور به مدیریت نیازمند است و اکثر مدیران انرژی کشور‌های پیشرفته دنیا به مدیریت صحیح مصرف آب و انرژی می‌پردازند. یکی از راه‌های مدیریت منابع آبی سازگاری با کم آبی و صرفه جویی در زمان‌های پیک مصرف است.

انتهای پیام/

سازگاری با کم آبی و صرفه جویی در زمان‌های پیک مصرف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار