پیشگامی مردم فسا در پویش ملی کنترل فشار خون در کشور

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی فسا تا یکم تیرماه ۹۸ با سنجش فشارخون ۹۲ هزار و ۴۷۵ نفر از جمعیت گروه هدف ضمن پوشش ۸۸ درصدی کل جمعیت افراد بالای ۳۰ سال، هم اکنون رتبه اول در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را داراست.

پیشگامی مردم فسا در پویش ملی کنترل فشار خون در کشوربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی اصغر خالقی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی فسا با دستیابی به پوشش ۱۷۷ درصدی جمعیت مورد انتظار وزارت بهداشت، در اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون در کشور پیشگام است، افزود: از مجموع افراد مورد سنجش قرار گرفته، فشار خون تعداد ۸۰ هزار و ۳۲۴ نفر در سامانه سیب و ۱۲ هزار و ۱۵۱ نفر در سامانه سلامت وزارت بهداشت ثبت شده است.

وی با قدردانی از مشارکت مردم شریف شهرستان و همکاری ادارات و نهاد‌های حاکمیتی و اجرایی، اظهار کرد: امیدواریم تا ۱۵ تیرماه با مشارکت حداکثری مردم به پوشش بالاتر از هدف تعیین شده برنامه بسیج ملی کنترل فشارخون در شهرستان فسا دست یابیم.

خالقی ادامه داد: بسیج ملی کنترل فشار خون با هدف افزایش آگاهی جامعه نسبت به بیماری فشار خون بالا و پیامد‌های خطرناک آن و شناسایی افراد مبتلا به فشار خون و درمان بموقع آنها، از ۲۷ اردیبهشت ماه همزمان با سراسر کشور در شهرستان فسا آغاز شد و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد و در این طرح افراد شناسایی شده مبتلا به فشار خون برای کنترل بیماری و درمان به پزشک معرفی می‌شوند و تحت نظر مراکز بهداشتی قرار می‌گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا اضافه کرد: پایگاه‌ها و مراکز خدمات جامع سلامت، خانه‌های بهداشت، مطب پزشکان خانواده، بیمارستان‌ها و پایگاه‌های سیار آماده اندازه گیری فشار خون همشهریان است.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/م

اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون

برچسب ها: علوم پزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار