روسیه: پیامد‌های تروریسم دیجیتالی کمتر از سلاح‌های کشتار جمعی نیست

معاون دبیر شورای امنیت روسیه در خصوص آغاز «عصر جدید تروریسم دیجیتالی» در جهان هشدار داد و آن را بسیار خطرناک‌تر از حمله با سلاح‌های کشتار جمعی عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی استار، یوری کوکوف، معاون دبیر شورای امنیت روسیه در خصوص آغاز «عصر جدید تروریسم دیجیتالی» در جهان هشدار داد و آن را بسیار خطرناک‌تر از حمله موشکی عنوان کرد.

کوکوف ضمن حضور در دهمین نشست بین المللی مسائل امنیتی در شهر اوفا در روسیه، گفت: دوران تروریسم تکنولوژیکی و دیجیتالی که پیامد‌های آن کمتر از استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی نیست آغاز شده است.

وی افزود: امروزه، اینترنت ابزار اصلی است که تروریست‌ها برای کنترل نیرو‌ها و تجهیزات انحصاری خود استفاده می‌کند. برآورد‌های کارشناسان نشان می‌دهد حدود ۳۰ هزار وبسایت افراطی و تروریستی در سراسر جهان فعالیت دارند.

این مقام روسیه استفاده از هوش مصنوعی را یکی از راه‌های مقابله با تهدیدات تروریسم دیجیتالی عنوان کرد و گفت: بسیار مهم است که نیرو‌های امنیتی خود را با چالش‌های امروز مرتبط سازیم. دیجیتالی کردن، توسعه هوش مصنوعی، کاربرد رایانه‌های کوانتومی و سایر فناوری‌های منسجم برای مقابله با این چالش‌ها ضروری است.

پیشتر مقامات روس درباره تبدیل هوش مصنوعی به سلاح جنگ سرد بعدی هشدار داده بودند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز اعلام کرده بود دیجیتالی شدن کامل کشورها، آن‌ها را به حاکم جهان تبدیل خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار