۴۰ میلیون بیمه شده در کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند/ آخرین وضعیت طرح مراقبت در منزل

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۴۰ میلیون بیمه شده در کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، طاهر موهبتی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران امروز در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر ۴۰ میلیون بیمه شده در کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ میلیون بیمه شده در کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند، اظهار داشت: ۱۱ هزار داروخانه، ۱۲ هزار پزشک متخصص و در مجموع ۴۴ هزار مرکز درمانی خصوصی و دولتی در سطح کشور با سازمان بیمه سلامت قرارداد داشته و به بیمه شدگان ارائه خدمات می‌کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه حدود ۵۳ قلم دارو در طب گیاهان دارویی تحت پوشش بیمه سلامت هستند، بیان کرد: بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ قلم دارو تحت پوشش خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت است.

موهبتی با بیان اینکه هم اکنون در مجموع ۷۰ هزار بیمار خاص در کشور تحت پوشش سازمان بیمه سلامت بوده و از خدمات ارائه شده بهره‌مند هستند افزود: این بیمه هر سال بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال برای بیماران خاص هزینه می‌کند.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت در استان اردبیل هزار و ۴۰۰ نفر است، اظهار داشت: برای این بیماران در استان هم هر سال ۱۴۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران از تحت پوشش قرار گرفتن زندانیان و اعضای خانواده آن‌ها خبر داد و بیان کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که هفته آینده با سازمان زندان‌های کشور منعقد خواهد شد تمامی زندانیان و اعضای خانواده آن‌ها که تحت پوشش بیمه‌ای نیستند تحت پوشش بیمه سلامت خواهند بود.

موهبتی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد جمعیت تحت پوشش صندوق‌های بیمه سلامت در کشور از خدمات رایگان برخوردارند و وجهی پرداخت نمی‌کنند، ادامه داد: سالانه حدود ۱۹۲ میلیون بار افراد تحت پوشش این بیمه به مراکز درمانی دولتی و خصوصی مراجعه می‌کنند.

آخرین وضعیت اجرای طرح مراقبت در منزل

وی از اجرای طرح مراقبت در منزل در ۶ استان تهران، کرمان، اردبیل، گیلان، یزد و همدان به صورت آزمونه خبر داد و اضافه کرد: اجرای این طرح بتدریج در سایر استان‌ها نیز آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: اجرای طرح مراقبت در منزل علاوه بر صیانت مالی و جانی از بیماران، مدیریت هزینه و ارائه خدمات هر چه بیشتر به مردم را به دنبال خواهد داشت، ضمن اینکه این اقدام مهم‌تر از مدیریت هزینه، می‌تواند مباحث عاطفی برای یک بیمار داشته و در تسریع بهبود بیماری مؤثر شود.

موهبتی همچنین به موضوع اهمیت الکترونیکی شدن امور در این بیمه اشاره کرد و افزود: طرح نسخ الکترونیکی در تمام استان‌ها و در هر استان یک شهرستان به صورت پایلوت انجام می‌شود و در سال جاری ۳۰ درصد شهر‌های کشور تحت پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: با تأمین زیر ساخت‌های لازم حذف دفترچه درمانی در تمامی بیمارستان‌های دولتی انجام شده و تلاش می‌شود در سایر مراکز درمانی نیز حذف شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه امروز هیچ محدودیتی برای بیمه مردم وجود ندارد و همه شرایط برای بیمه شدگان فراهم است، ادامه داد: در بحث هدفمند کردن بیمه رایگان اقدامات خوبی انجام شده و در این راستا با مساعدت کمیته امداد نیازمندان شناسایی می‌شوند.

موهبتی تاکید کرد که یکی از اهداف مهم این بیمه هدفمند کردن ارائه رایگان خدمات به گروه‌های نیازمند است و هر چه قدر در این زمینه موفق باشیم با کاهش هزینه‌ها خدمات بهتری به افراد و نیازمندان واقعی کشور صورت خواهد گرفت.

وی گفت: معوقات و بدهی سازمان به مراکز درمانی و ارائه دهندگان خدمات پیش از این ۱۲ ماه بود که با تلاش و کوشش هم اکنون این رقم به حدود چهار ماه رسیده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با تاکید بر اینکه پایگاه بیمه شدگان درمان کشور باید در بیمه سلامت ایجاد شود، افزود: با ایجاد این پایگاه تمام اطلاعات بیمه شدگان تأمین اجتماعی و سایر بیمه‌ها در یک جا جمع شده و هم پوشانی در بیمارستان‌ها را می‌توان کنترل کرد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: بیمه ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.