همجواری با افغانستان آمار معتادان را بالا برده است

معاون امور پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی گفت: درکشور افغانستان سالانه بیش از ۱۰ هزار تن تریاک تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، فرید براتی سده معاون امور پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ظهر امروز در همایش اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در گرگان گفت: همجواری با کشور افغانستان با تولید سالانه ۱۲ هزارتن تریاک آمار معتادان را بالا برده است.

وی ادامه داد: شعار روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، سلامت همگام عدالت و عدالت همگام سلامت است که در اجلاس سران ملل تصویب شد و در کشور نهاد‌های مختلفی در این حیطه تلاش می‌کنند.

براتی گفت: آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و وزارت علوم در پیشگیری از اعتیاد نقش موثری دارند، اما تنها سازمانی که در زمینه درمان و سلامت مبتنی بر عدالت در این راه قدم برمی دارد، بهزیستی است.

وی با تأکید بر اینکه خدماتی که در کشور در زمینه پیشگیری ارائه می‌شود، کامل است، افزود: از بسیاری از کشور‌های پیشرفته دنیا در این زمینه جلوتر هستیم، ولی به دلیل همسایگی با بزرگترین کشور تولیدکننده مواد مخدر آمار خوبی در زمینه اعتیاد نداریم.

براتی سده گفت: ناجای کشور بزرگترین مبارز علیه مواد مخدر در دنیا بوده و این امر مورد تأئید نهاد‌های بین المللی است.
براتی سده بیان کرد: ما آشپزخانه‌ها و کارگاه‌های این افیونی را در ایران از بین بردیم، اما اکنون تولید در کارگاه‌های افغانستان شروع شده و سبب کاهش قیمت شده است.

براتی سده همچنین به ماده مخدر گل اشاره کرد و گفت: برخلاف باور عمومی این ماده اعتیادآور بوده و مشکلات جسمی و روحی بسیاری به دنبال دارد.

انتهای پیام/م
 

صحبت های معاون امور پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی

 
برچسب ها: اعتیاد ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار