منوچین: توافق تجاری آمریکا و چین تقریبا کامل شده است

وزیر خزانه‌داری آمریکا با اعلام اینکه توافق تجاری بین واشنگتن و پکن ۹۰ درصد کامل شده است، درباره تکمیل آن ابراز امیدواری کرد.

منوچین: توافق تجاری آمریکا و چین تقریبا کامل شده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه مدعی شد توافق تجاری بین این کشور با چین «تقریباً ۹۰ درصد» کامل شده است.

او در گفتگو با شبکه «سی‌ان بی‌سی» در این باره گفت: «ما تقریبا ۹۰ درصد راه را رفته‌ایم و فکر می‌کنم مسیر کامل‌شدن این توافق وجود دارد».

رسانه‌های رسمی چین روز سه‌شنبه اعلام کردند مذاکره‌کنندگان ارشد تجاری چین و آمریکا پیش از دیدار شی جین پینگ و دونالد ترامپ، رؤسای جمهور دو کشور، در حاشیه نشست سران گروه بیست (G۲۰)، دوشنبه تلفنی گفتگو کردند.

خبرگزاری دولتی چین اعلام کرد در این گفتگو لیو هه، معاون نخست وزیر چین، رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا، و استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در خصوص مسائل اقتصادی و تجاری تبادل نظر کردند.

قرار است شی جین پینگ و ترامپ روز شنبه در حاشیه نشست سران گروه ۲۰ در اوساکای ژاپن دیدار کنند. این دیدار در بحبوحه جنگ تجاری میان آمریکا و چین انجام می‌شود که دو کشور پس از قطع مذاکرات در ماه مه، تعرفه‌های گمرکی بسیار بالایی را علیه یکدیگر اعمال کرده‌اند.

واشنگتن در ماه مه دسترسی شرکت هواوی، دومین شرکت بزرگ جهان در زمینه ارائه گوشی‌های هوشمند، و نیز بسیاری از شرکت‌های چینی دیگر را به فناوری آمریکا مسدود و اعلام کرد این کار را به دلایل امنیتی انجام داده است. پکن نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد فهرست سیاهی از شرکت‌های خارجی غیرقابل اعتماد تهیه کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار