کشف بیش از ۱۴۰ کیلوگرم حشیش در کازرون/توقیف ۲۷ تن گندم قاچاق در مرودشت

مهم‌ترین حوادث امروز پنجم تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه پنجم تیر ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از ۱۴۰ کیلوگرم حشیش در کازرون

فرمانده انتظامی فارس از کشف ۱۴۶ کیلو حشیش در شهرستان کازرون خبر داد.

سردار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس گفت: مأموران انتظامی شهرستان کازرون با اقدامات فنی و پلیسی، محل تردد قاچاقچیان مواد مخدر توسط یک سواری پراید را در محور قائمیه - نورآباد شناسایی کردند و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند و پس از ایست و بازرسی و کنترل خودرو‌های عبوری به صورت محسوس و نامحسوس، در نهایت خودرو مورد نظر را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: ماموران پس از مشاهده خودروی قاچاقچیان دستور ایست را صادر کردند که راننده بدون توجه به فرمان پلیس اقدام به فرار کرد.

سردار رهام بخش حبیبی با اشاره به اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، قاچاقچیان عرصه را بر خود تنگ دیدند و با رها کردن خودرو، با استفاده از کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا اقدام به فرار کردند، افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از خودرو قاچاقچیان، ۱۴۶ کیلوگرم حشیش کشف کنند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان متواری ادامه دارد، از شهروندان خواست: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر، هرگونه اخبار و اطلاعات خود را از طریق تلفن ۱۱۰ به نیروی انتظامی فارس اطلاع دهند.

۴ کشته و مصدوم در واژگونی پراید

رئیس پلیس راه جنوب فارس گفت: بر اثر واژگونی یک سواری پراید در محور فیروزآباد به سمت قیروکارزین، یک نفر کشته و ۳ نفر مجروح شدند.

سرهنگ حمدالله هوشمندی رئیس پلیس راه جنوب فارس اظهار کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور فیروزآباد به قیروکارزین به مأموران اعلام شد.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری پراید با ۴ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن یکی از سرنشینان بر اثر شدت جراحات وارده در دم فوت و ۳ نفر دیگر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه جنوب استان فارس افزود: کارشناسان بی توجهی به جلو ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه راننده را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کرده اند.

کشف ۲۷ تن گندم قاچاق در مرودشت

فرمانده انتظامی مرودشت گفت: با تلاش مأموران این شهرستان ۲۷ تن گندم قاچاق به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی مرودشت اظهار کرد: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو میزان ۲۷ تن گندم قاچاق که بدون مدارک قانونی بود کشف و در این خصوص یک نفر متهم دستگیر شد.
سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه ارزش گندم‌های قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص متهم با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

آتش ۶۰ هکتار از مراتع طبیعی کازرون را سوزاند

فرمانده انتظامی کازرون از آتش سوزی ۶۰ هکتار از مراتع طبیعی واقع در پل آبگینه روستای سیف آباد خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی نژاد فرمانده انتظامی کازرون بیان کرد: مأموران انتظامی این شهرستان از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش سوزی مراتع طبیعی واقع در پل آبگینه روستای سیف آباد مطلع شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران انتظامی به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مذکور اعزام و در بررسی‌های اولیه مطلع شدند این مراتع بنا به عللی نامعلوم طعمه حریق شده و در حال سوختن است.

سرهنگ محمد عبادی نژاد با بیان اینکه با تلاش همه نیرو‌های امدادی آتش سوزی مهار شد، تصریح کرد: براساس اعلام کارشناسان حدود ۶۰ هکتار از مراتع طبیعی در این آتش سوزی طعمه آتش شده است.

محموله سیگار قاچاق در فسا متوقف شد

فرمانده انتظامی فسا از کشف ۲۵۰ هزار نخ سیگار قاچاق به ارزش ۲۴۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی فرمانده انتظامی فسا گفت: در راستای اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و برخورد با قاچاقچیان کالا، ماموران انتظامی این شهرستان با گشت زنی هدفمند و کنترل محور‌های مواصلاتی به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: طی بازرسی از خودرو تعداد ۵۰ هزار نخ سیگار قاچاق و یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در عملیات دیگری ماموران انتظامی موفق شدند ۲۰۰ هزار نخ سیگار قاچاق در بازرسی از یک واحد انبار کشف و ضبط کنند.

سرهنگ رستمی با بیان اینکه ارزش تقریبی کالای قاچاق کشف شده، ۲۴۰ میلیون ریال برآورد شده است، ادامه داد: برخورد با قاچاقچیان از اولویت نیروی انتظامی این شهرستان است.

اقرار سارق به ۲۲ فقره سرقت

فرمانده انتظامی خنج از دستگیری یک سارق و کشف ۲۲ فقره انواع سرقت از وی خبر داد.

سرهنگ کرامت کریمی فرمانده انتظامی خنج گفت: در پی وقوع چند فقره انواع سرقت در این شهرستان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان یا سارقان احتمالی در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند یک نفر سارق را شناسایی و در یک عملیات غاقلگیرانه وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی خنج با بیان اینکه متهم دستگیر شده برای ادامه تحقیقات از کلانتری به پلیس آگاهی استان منتقل شد، اضافه کرد: در تحقیقات انجام شده مشخص شد که وی از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در تحقیقات انجام شده مشخص شد که متهم از سارقان حرفه‌ای و سابقه دار است، افزود: متهم در برابر ادله و مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به ۲۵ فقره سرقت درون خودرو، منزل، شیرآلات، کابل برق و ساختمان‌های نیمه کاره اقرار کرد.

سرهنگ کریمی با اشاره به اینکه همه صحنه‌های سرقت بازسازی و تاکنون تعدادی از شکات شناسایی شده اند، ادامه داد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خنج ضمن هشدار به شهروندان، تصریح کرد: برای پیشگیری از سرقت به هشدار‌ها و توصیه‌های پلیسی توجه داشته و در صورت اطلاع از هرگونه سرقت و یا تردد افراد مشکوک و ناشناس مراتب را سریعا با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/چ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار