در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تخصص و تحصیلات، فاکتورهای اساسی انتخاب وزیر آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش مجلس تحصیلات و تخصص را در کاهش رفت و آمد متعدد وزرای آموزش و پرورش موثر دانست.

تخصص و تحصیلات، فاکتورهای اساسی انتخاب وزیر آموزش و پرورشفاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعدد رفت و آمد وزرای آموزش و پرورش و تاثیر تخصص‌گرایی و مدرک تحصیلی در تعیین افراد اظهار کرد: رفت و آمد وزرای آموزش و پرورش نه تنها در دولت فعلی بلکه در دولت‌های قبلی هم وجود داشته است و به‌طور تقریبی طی ۲ دوره دولت نهم و دهم هم شاهد تغییر سه وزیر بودیم که این موضوع نشان می‌دهد ثبات مدیریتی در این وزارتخانه وجود ندارد.

وی ادامه داد: دولت در انتخاب وزرای وزارتخانه‌های مختلف به ویژه آموزش و پرورش باید دقتی بیشتر داشته باشد و در تعیین آنها به عنوان سکان‌دار یک دستگاه، به مواردی مانند تخصص، تحصیلات دانشگاهی و تجربه دقت کند.

سعیدی با بیان اینکه دولت‌های مختلف هیچ زمان به آموزش و پرورش نگاهی شایسته‌ نداشته‌اند، گفت: در انتخاب وزیر باید وسواس و تدبیر بیشتری شود، اکنون می‌بینیم وزیری انتخاب می‌شود و پس از مدتی به دلیل نارضایتی و ناتوانی در اجرای برنامه‌های کلان این فرد تغییر می‌کند.

آموزش و پرورش جز با تغییر نگاه به آن بهبود نمی ‌یابد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: فارغ از نگاه جناحی به دولت‌، تا زمانی که نگاه به آموزش و پرورش تغییر پیدا نکند، شرایط در این وزارتخانه مانند سابق خواهد بود و امیدوارم آقای روحانی در همین ۲ سال آخر وزیری برای آموزش و پرورش انتخاب کند که علاوه بر نگاه ویژه به معیشت و منزلت معلمان به توسعه آموزش و پرورش هم کمک کنند.

وی در پاسخ به دلیل انتخاب سرپرست بعد از کناره گیری وزرا در آموزش و پرورش تصریح کرد: به دلیل حساسیت بالا، وزارت آموزش و پرورش به‌طورمعمول پس از تغییر وزرا با سرپرست اداره می‌شود تا سکان‌دار آن انتخاب شود، هرچند معتقدم بهتر بود رئیس جمهور وزیر را به‌صورت مستقیم انتخاب می‌کرد چرا که هر روز هر ساعت برای آموزش و پرورش حیاتی است.

سعیدی بیان کرد: انتخاب مستقیم وزیر باعث می‌شد تا مسئول این وزارتخانه، با اطمینان خاطری بیشتر در تصمیم‌گیری‌ها وارد عمل شود اما اکنون باید سرپرست یا گزینه دیگر مورد ارزیابی و رصد قرار بگیرند تا فردی به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.