فعالیت ۷۹۵ گروه جهادی در مازندران برای کمک به سیل‌زدگان/ تعمیر ۲۹۹ واحد مسکونی سیل‌زده

فرمانده سپاه کربلا گفت: ۷۹۵ گروه جهادی در مازندران برای کمک به مناطق سیل‌زده فعالیت داشتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار محمدحسین بابایی بعدازظهر امروز در نشستی خبری در سپاه کربلا اظهار کرد: سرنگونی پهپاد آمریکا نشان‌دهنده این است که وقتی مردم ایران عزم‌شان را جزم کردند تا در مقابل دشمن بایستند تا حدی که در توان‌شان است ایستادگی کرده و دشمن نیز این را اعلام کرد که به هر نحوی با ایران درگیر شود نیرو‌های مسلح ایران این توان را برای مقابله دارد.

وی با بیان اینکه مسؤولان کشور و مردم هرجا نسبت به اجرای دستورات و منویات رهبری بهتر و دقیق‌تر کار کردند پیروزی‌های بزرگتر و عمیق‌تری برای جمهوری اسلامی حاصل شد، افزود: امامت و تبعیت از امام، اصل اول و آخر است و بقیه اعمال ما با این اعمال نزد خدا نمره داده می‌شود.

حضور فعال سپاه و بسیج در سیل

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به حادثه سیل اخیر در استان خاطرنشان کرد: سیل در استان در سه مرحله بوده است و از همان ابتدا و در اوج بارش و سیل، سپاه و بسیج تمام نیرو و امکانات خود را در نجات مردم از سیل و همچنین بعد از فروکش کردن سیل در خارج کردن گل و لای و شست‌وشوی منازل مردم و اثاثیه آنان به کار گرفت.

این مسؤول با بیان اینکه بعد از آن مرحله شناسایی با کمک فرماندهان شهرستان‌ها فهرست شد، افزود: جامعه هدف ما ۵۵۰ واحد مسکونی برای افراد زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی بود که از این ۵۵۰ واحد طبق بررسی‌ها ۳۶۱ مورد تخریبی بود که ما در این زمینه اعلام آمادگی کردیم.

تعمیر ۲۹۹ واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده

بابایی با بیان اینکه همان زمان هم تاکید بر این بود از زمانی که زمین و نقشه به ما واگذار شود و اعتبارات اولیه تعیین تکلیف شود به مدت سه ماه خانه‌ها را می‌سازیم، بیان کرد: در این میان برخی از اقدام احداث خانه منصرف شدند تعدادی تعیین تکلیف نشده، برخی تعمیر خواسته‌اند و تعدادی هم وام نداشتند که نتیجه این آمار شد، در واحد‌های تعمیری ۲۷۴ واحد را مرمت کردیم که تحویل خانوار شد و ۱۵ واحد دیگر تا پایان ماه تحویل داده می‌شود بنابراین تاکنون ۲۹۹ واحد تعمیراتی داشته‌ایم.

وی افزود: ۸۶ واحد مسکونی به ما برای ساخت معرفی شده که این ۸۶ واحد در مراحل پی‌کنی، فونداسیون، دیوارچینی و نازک کاری است و تا الان در این زمینه ورود پیدا کرده‌ایم.

فعالیت ۷۹۵ گروه جهادی در سیل

فرمانده سپاه کربلا با بیان اینکه در مرمت خانه‌ها ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای ۲۷۴ واحد مسکونی هزینه شد، خاطرنشان کرد: تاکنون در سیل ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده، ۷۹۵ گروه جهادی داریم که از گروه‌های مختلف محلات، جامعه پزشکی و طلاب در سیل اخیر در استان فعالیت داشتند و همچنان مشغول به فعالیت هستند.

این مسؤول ادامه داد: در بحث عمرانی ۵۱۰ گروه جهادی فعال بودند، در بحث جهادی در موضوع دامپروری نیز تعداد زیادی به کارگیری کردیم، در موضوع عمرانی تعداد ۵ هزار و ۱۰۰ نفر به صورت یک روزه، ۱۰ روزه یا یک‌ماهه، داوطلبانه و ایثارگرانه به ما کمک کردند.

بابایی افزود: علاوه بر آن از دو حساب مجمع خیران و لشکر مردمی حضرت زینب (ع) نیز جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردمی انجام شد که حدود ۲ میلیارد و ۵۸۵ میلیون تومان میزان کمک مردمی و خیران بوده که اقلام مورد نیاز و مصرفی مردم از طریق کمک‌ها تامین شده است.

وی با بیان اینکه با کمک معاونت بهداشت و درمان سپاه تعداد ۷۵ مشاور به خانوار‌ها در سیل سرکشی کردند، بیان کرد: ما علاوه بر سیل اخیر، ۴۹۳ واحد غیرسیل‌زده کمیته امدادی داریم که تا پایان شهریور تحویل می‌دهیم.

پیگیری طرح جهاد همبستگی ملی با محوریت مساجد

وی تصریح کرد: در سیل اخیر ۸۶ واحد در حال ساخت داریم که ۳۳ واحد سیمرغ، ۳۲ واحد ساری، ۱۲ واحد میاندرود، ۳ واحد سوادکوه، ۳ واحد جویبار، ۳ واحد نکا و ۱ واحد در بابلسر بوده که ۱۵ تا ۵۵ درصد آن ساخته شده است.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به اینکه در مورد ساخت مسکن برای محرومان در سراسر استان نیز در حال حاضر در حال ساخت هستیم که بناست تا پایان شهریور ساخت آن‌ها کامل شود، افزود: طرح جهاد همبستگی ملی با محوریت مساجد و به صورت سامانه ثبت شده است و همه موارد در ارتباط با آن از طریق سامانه به صورت دقیق قابل پیگیری است.
انتهای پیام/ب

برچسب ها: سپاه ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار