کره‌شمالی از سئول خواست از دخالت در مذاکرات واشنگتن و پیونگ‌یانگ خودداری کند

­کره‌شمالی روز پنجشنبه به کره‌جنوبی هشدار داد تا دخالت در مذاکرات میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ را متوقف سازد.

کره‌شمالی از سئول خواست از دخالت در مذاکرات واشنگتن و پیونگ‌یانگ خودداری کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، به فاصله چند روز تا سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به کره جنوبی در بحبوحه بن بست موجود در مذاکرات هسته‌ای میان آمریکا و کره شمالی، یک مقام وزارت امور خارجه کره شمالی از رویکرد کره جنوبی درباره این مذاکرات انتقاد و اعلام کرد سئول تلاش می‌کند تا به گرفتن ژست "میانجی", جایگاه خود را در گفتگو‌ها برجسته نشان دهد.

این مقام کره‌ای در بیانیه‌ای که توسط خبرگزاری رسمی کره شمالی منتشر شد، تصریح کرد آمریکا و کره شمالی "طرف‌های مستقیم" هستند و مذاکرات دوجانبه میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ به هیچ وجه مسئله‌ای نیست که دولت کره جنوبی بتواند در آن میانجیگری و دخالت کند.

وی افزود اگر کره شمالی بخواهد با واشنگتن تماس برقرار سازد می‌تواند از "کانال‌های ارتباطی که از قبل وجود داشته است" استفاده کند و هرگز این ارتباط از طریق دولت کره جنوبی برقرار نخواهد شد.

این مقام کره شمالی تصریح کرد: مقامات کره جنوبی به گونه‌ای وانمود می‌کنند که گویی تبادلات متعدد و مذاکرات پشت پرده‌ای میان دو کره وجود دارد در حالی که هیچ مذاکراتی وجود نداشته است.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است تا زمان پایان مهلت یکساله کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به آمریکا برای اتخاذ رویکردی نوین برای احیای مذاکرات، فرصت زیادی باقی نمانده است.

سفر ترامپ به کره جنوبی گمانه زنی‌هایی را در رسانه‌ها بر سر احتمال برگزاری نشست سه جانبه میان ترامپ و سران کره شمالی و کره جنوبی به راه انداخته است ولی خود ترامپ اعلام کرده است با کیم دیداری نخواهد داشت. با این همه، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کرده بود مذاکرات پشت پرده‌ای میان آمریکا و کره شمالی به منظور آماده سازی زمینه سومین دیدار سران دو کشور در جریان است. وی همچنین از برپایی مذاکراتی میان دو کره از طریق کانال‌های متنوع خبر داده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار