خدمت رسانی ۳۷ هزار دهیاری در کشور

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: درحال حاضر بیش از ۳۷هزاردهیاری در روستا‌های کشور خدمت رسانی می‌کنند.

خدمت رسانی ۳۷ هزار دهیاری در کشوربه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: درحال حاضر بیش از ۳۷هزاردهیاری در کشور وجود دارد که ۳۵هزار دهیار در حال ارائه خدمت به روستاییان کشور هستند.
سعیدرضا جندقیان بیدگلی معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در همایش دهیاران شهرستان لنگرود گفت: درحال حاضر ۳۷هزار و ۵۹دهیاری در کشور وجود دارد که ۳۵هزار دهیار در حال ارائه خدمت به روستاییان کشور هستند.

وی با اشاره به اینکه در کشور ۳۹هزار روستای بالای ۲۰خانوار و ۳۰هزار روستای زیر ۲۰خانوار وجود دارد، افزود: هم اکنون پسماند ۲۹هزار روستا توسط دهیاری‌ها جمع آوری می‌شود.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: بوددجه این سازمان نسبت به سال گذشته ۴۵درصد افزایش پیدا کرده و به ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی هم در همایش دهیاران گفت: مشکل اصلی دهیاری‌های کشور بحث درآمد است که با نهایی شدن لایحه مالیات ارزش افزوده سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از این محل افزایش خواهد یافت.

وی افزود: برای خدمات بهتر توسط دهیاری‌های کشور باید مانند شهرداری‌ها با توجه به جایگاه و جمعیت و توانمندی روستا درجه بندی شوند.
نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: سهمیه قیر امسال شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ۱۷درصد رشد داشته است.

علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان هم افزود: این استان حدود ۲ هزار و ۵۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد و پسماند از چالش‌های جدی دهیاری‌های گیلان است و دهیاری‌ها در حوزه تجهیزات جمع آوری و مکان تخلیه و دفن زباله دچار مشکل هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: در بخش آتش نشانی باید دهیاری‌ها تقویت شوند، زیرا با توجه به جنگل‌های ارزشمند گیلان آتش نشانی‌های مستقر در شهر‌ها در صورت بروز آتش سوزی از لحاظ زمان بسیار فاصله دارند و امکانات آنان کافی نیست.

 

انتهای پیام / ق 

 

فعال بودن ۳۷ هزار دهیاری در کشور

برچسب ها: شهرداری ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.