کاهش ۴۵ درصدی پرونده‌های مسن در محاکم گلستان/استفاده از پابندهای الکترونیکی برای مجرمان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: سال گذشته ۴۵ درصد پرونده‌هایی که بیش از دو سال رسیدگی آن‌ها طول کشیده بود مختومه شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: رسیدگی ویژه به پرونده‌های جرایم اقتصادی نیز سال گذشته در اولویت رسیدگی‌ها قرار گرفت و نتیجه این رسیدگی‌ها نیز از رسانه‌ها به آگاهی مردم رسانده شد.

هاشمیان با اشاره به رویکرد قوه قضاییه برای کاهش جمعیت زندان‌های استان گفت: با اقدامات انجام شده و تغییر رویکرد، قضات، سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ رای جایگزین زندان صادر کردند.

وی به بازگشت ۲۲ کارخانه غیرفعال به چرخه تولید در سال گذشته هم اشاره کرد گفت: امسال هم تلاش‌ها در دبیرخانه ستاد اقتصادمقاومتی استان برای کمک به رونق تولید ادامه دارد.

هادی هاشمیان افزود: مشارکت مردم در کاهش جرایم اثرگذار بود و امیداریم امسال هم مردم دستگاه قضایی را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی همراهی کنند.

استفاده از پابندهای الکترونیکی برای مجرمان

رئیس کل دادگستری گلستان به استفاده از پابند‌های الکترونیکی برای مجرمان اشاره کرد و گفت: استفاده از پابند‌های الکترونیکی برای مجرمان آغاز شده است و امیدواریم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که تعداد زندانیان در استان کاهش یابد.


هادی هاشمیان با اشاره به ارسال ۲۱۲ درخواست به کمیسیون عفو استان از ابتدای امسال تاکنون گفت: از این تعداد، پرونده ۱۳۵ نفر تکمیل و در کمیسیون عفو استان مطرح شد که ۶۲ نفر مشمول عفو قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه گلستان از استان‌های پیش‌رو در کاهش جمعیت کیفری است، گفت: تلاش‌های زیادی انجام شد تا به جای مجازات زندان، از راه‌ها و روش‌های دیگری برای مجازات مجرمان استفاده کنیم.

هاشمیان افزود: گلستان یکی از استان‌های برتر در زمینه صدور آرای جایگزین حبس است که در زمینه منابع طبیعی و محیط زیست، خدمات عمومی، خدمات درمانی و پزشکی و ... آرای خوبی صادر کرده که بار‌ها مورد تقدیر ریاست قوه قرار گرفته است.

وی درباره یکی از آرای جایگزین حبس که به تازگی در استان صادر و اجرا شده است، گفت: یکی از پزشکان متخصص که به علت قصور پزشکی محکوم شده بود، به جای تحمل حبس موظف به ارائه خدمات درمانی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی شد.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.