کشف بیش از یک تن انواع مواد مخدر در لرستان / ۸۱ باند قاچاق متلاشی شد‌

دبیرشورای مبارزه با مواد مخدر لرستان با اشاره به متلاشی شدن ۸۱باند مواد مخدر در استان گفت: در ۲ماهه امسال حدود یک تن و ۳۵۳کیلو گرم انواع کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مجتبی بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد با بیان اینکه ۳۰ خرداد تا ۷ تیر به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برنامه به اجرا گذاشته شده است اظهار داشت: امسال بیش از ۱۷۰ برنامه، همایش، راهپیمایی و کوهپیمایی، ایجاد کارگاه و همچنین دیدار با ائمه جمعه، غبار روبی گلزار شهدا و حضور در مرکز ترک اعتیاد سراسر استان برگزار شده است.

وی افزود: در حوزه درمان در حال حاضر ۱۴۱ مرکز ترک اعتیاد داریم که از این تعداد ۱۳۰ مرکز خصوصی و ۱۱ مرکز دولتی داریم و همچنین ۱۲۴ از این مراکز از دانشگاه علوم پزشکی مجوز گرفته که دانشگاه مسئول نظارت و کنترل است؛ ۱۷ مرکز توسط سازمان بهزیستی مجوز گرفته و تحت نظارت و کنترل این سازمان هستند.

دبیرشورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان با اشاره به صدور مجوز ۳۳ مورد مرکز میان مدت (کمپ) که تحت عنوان ماده ۱۵ یا خود معرف توسط سازمان بهزیستی مجوز گرفته‌اند عنوان کرد: ۱۰ مرکز pac جهت نگهداری افراد معتاد متجاهر و بی‌خانمان در سطح شهرستان‌های استان فعال است که از این تعداد ۶ مرکز تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی و ۴ مرکز توسط سازمان بهزیستی استان کنترل می‌شوند.

وی بیان کرد: از دیگر اقدامات شورای مبارزه با مواد مخدر راه‌اندازی یک دستگاه موبایل ون و همچنین فعال شدن ۱۱ تیم سیار در سطح استان جهت قرار دادن البسه بهداشتی به معتادانی که در پاتوق‌ها هستند و به مراکز مراجعه نمی‌کنند است.

بیرانوند با بیان اینکه مرکز ماده ۱۶ یا اجباری توسط سازمان بهزیستی اداره می‌شود گفت: با توجه به اینکه ظرفیت این مرکز ۲۴۰ نفر است در حال حاضر حدود ۳۵۲ نفر در این مرکز نگهداری می‌شود که در همین راستا مرداد ماه امسال اردوگاهی با ظرفیت ۴۰۰ نفر در محل پادگان شهید بهشتی توسط سپاه جهت نگهداری ودرمان معتادان متجاهر افتتاح خواهد شد که در این مرکز معتادان متجاهر تا بهبودی کامل و به شرط اشتغال نگهداری خواهند شد.

وی تصریح کرد: مرکز میان راهی جهت نگهداری افرادی که سم زدایی شده و بهبود یافته‌اند و می‌توانند شب‌ها را در این مراکز بیتوته کنند، مرکز رفتار درمانی جهت بهبودی کامل معتادانی که سم زدایی شده ند از دیگر مراکز نگهداری معتادان است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مقابله خاطرنشان کرد:سال ۹۶، ۶ تن و ۵۹۱ کیلو گرم کل کشفیات توسط دستگاه‌های مربوطه بوده که این کشفیات در سال گذشته به ۸ تن و ۴۳۷ گرم رسیده است که در همین راستا سال ۹۶ حدود سه هزار و ۵۵۲ نفر دستگیر شده و در سال گذشته نیز سه هزار و ۵۲۰ نفر دستگیر همچنین سال ۹۶ تعداد ۷۵ باند و سال گذشته ۸۱ باند متلاشی شده است.

وی اظهار داشت: در ۲ ماهه امسال حدود یک تن و ۳۵۳ کیلو گرم انواع کشفیات مواد مخدر داشته‌ایم که این میزان در مدت زمان مشابه سال گذشته به ۷۵۹ کیلو گرم بوده و در همین راستا دو ماهه امسال ۶۸۵ نفر دستگیر شده که در مدت مشابه سال گذشته ۱۳۴ نفر بوده و همچنین در دوماهه امسال ۱۳ باند و مدت مشابه سال گذشته ۱۰ باند متلاشی شده است.

بیرانوند در رابطه با اقدامات برجسته امسال شورای مبارزه با مواد مخدر استان افزود: تجهیز زندان‌های مرکز استان به دستگاه ایکس ری که بر همین اساس مبادی ورودی هرگونه مواد به زندان به صفر رسیده و کشفیات بسیار خوبی داشته‌ایم، راه‌اندازی آزمایش تشخیص خلوص مواد توسط نیروی انتظامی از مهمترین اقدامات شورای مبارزه با مواد مخدر استان بوده است.

وی عنوان کرد: بر اساس گزارش از سال ۹۰ تا ۹۵ استان لرستان از میان ۳۱ استان کشور و یک مرکز آزاد کیش رتبه ۲۷ را داشتهکه در پایان سال ۹۶ این رتبه به ۲۳ رسیده و خوشبختانه سال گذشته بر اساس ارزشیابی عملکرد با رشد ۱۳ پله‌ای به رتبه دهم کشور ارتقا پیدا کرده است.

انتهای پیام/پ

کشف مواد مخدر در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.