بررسی فنی سامسونگ گلکسی S11، از شایعه تا واقعیت +تصاویر

در این گزارش با بررسی شایعات، حدس‌ها و اطلاعات منتشر شده از گلکسی S11 به بررسی دقیق‌تر این دستگاه می‌پردازیم.

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، خانواده گلکسی S10 به ما حفره درون صفحه نمایش و چند بروزرسانی جدید را معرفی کرده است، اما به غیر از این موارد ما شاهد ارتقا خارق‌العاده‌ای نسبت به نسل‌های پیشین آن نبوده‌ایم. یکی از نقاط مثبت این خانواده نام آن‌ها است. سامسونگ با نام‌گذاری‌های هوشمندانه توانسته است اعضای این خانواده را از هم جدا کند. این شرکت با موفقیت توانست بر اساس ویژگی‌ها و نوع دوربین استفاده شده در هر دستگاه نام مناسبی به آن بدهد.

اما اکنون نسل بعدی این خانواده در راه است. جدیدترین و شاید جذاب‌ترین‌های خط تولید S که با نام گلکسی S11 شناخته می‌شوند. به نظر می‌رسد مدل بعدی پرچمداران این شرکت قرار است دل‌های بسیاری از طرفداران سامسونگ را به دست آوردند. در ادامه درباره اطلاعات فاش شده، تصاویر احتمالی، رندرها، طراحی و موارد این چنینی صحبت خواهیم کرد.

مشخصات و طراحی گلکسی S11

حفره درون صفحه نمایش که در جدیدترین محصولات این شرکت دیده می‌شود ممکن است در سری جدید گلکسی S نباشد. به تازگی طراحی مفهومی از گلکسی S11 منتشر شده است یک دوربین سلفی چرخشی را به نمایش می‌گذرد. به دلیل وجود این مکانیزم جالب صفحه نمایش این دستگاه هیچ حفره، ناچ و بریدگی را در خود جای نمی‌دهد. البته سامسونگ عادت ندارد پس از استفاده از یک طراحی جدید سریعا جای آن را با یک مدل جدیدتر عوض کند به همین دلیل عده‌ای معتقدند طراحی مفهمومی که در ویدئو زیر مشاهده می‌کنید تنها جنبه سرگرمی خواهد داشت و نسخه نهایی گلکسی S11 از حفره درون صفحه نمایش استفاده می‌کند. در ادامه می‌توانید ویدئو منتشر شده از این طراحی را مشاهده کنید:

چیزی که احتمالا به طراحی این گوشی اضافه می‌شود، بلندگو یکپارچه با صفحه نمایش (SoD) است که به کاربر اجازه می‌دهد تمام صفحه نمایش را به طور کامل در اختیار داشته باشد. این فناوری جدید مزایای بسیاری دارد؛ که در ادامه آن‌ها را مطالعه می‌کنید:

  • در دسترس بودن تمام صفحه نمایش
  • ارائه صدای بهتر هنگام تماس تلفنی
  • آسان‌تر شدن قابلیت ضدآب بودن دستگاه به علت عدم وجود حفره و بریدگی اطراف صفحه نمایش

سامسونگ این فناوری را پیشتر معرفی کرده بود. اگر می‌خواهید بدانید کجا باید گلکسی +S9 را به یاد شما بیاوریم که چگونه نسخه اولیه این فناوری در آن استفاده شده بود. البته طراحی گلکسی S11 به طور رسمی معرفی نشده است در نتیجه این تصاویر همگی حدس و گمان هستند. بعضی احتمال می‌دهند دوربین این دستگاه در زیر صفحه نمایش مخفی خواهد شد، اما احتمال این طراحی به علت کیفیت محدود آن بسیار پایین است. اوپو به تازگی تبلیغی از این فناوری جدید در گوشی بعدی خود منتشر کرده است. البته به نظر نمی‌رسد سامسونگ به این زودی از چنین فناوری نامطمئنی استفاده کند. بسیاری از کاربران دوست دارند حفره درون صفحه نمایشی که در گلکسی S10 پر شود، اما شاید این اتفاق به سرعت رخ ندهد. در ضمن هنوز مشخص نیست که آیا سامسونگ چنین فناوری را تاکنون آزمایش کرده است یا خیر.

درضمن هنگام معرفی این پرچمدار اپل نیز از یک آیفون جدید رونمایی می‌کند؛ در نتیجه سامسونگ برای رقابت با او بهترین طراحی خود را ارائه خواهد کرد. در ادامه تصویر یک رندر دیگر از این دستگاه را مشاهده می‌کنید که بیشتر از همه احتمال دیدن آن به عنوان گوشی بعدی گلکسی وجود دارد:

.


بیشتر بخوانید: اولین اطلاعات فاش شده از جذاب‌ترین تبلت میان‌رده سامسونگ +تصویر 


گلکسی S11، اینترنت همراه نسل پنجم و پردازنده Snapdragon 865

سال آینده رقابتی بی‌سابقه در بین پردازنده‌های تلفن همراه صورت خواهد گرفت. سامسونگ عهده داره طراحی و تولید تراشه Snapdragon 865 کوالکام خواهد بود. این اتفاق خبر بسیار خوبی برای خود این شرکت است. دو سال است که سامسونگ برای برتری نسبت به شرکت TSMC در تلاش است، اما تاکنون این اتفاق میسر نشده است. TSMC شرکتی است که تراشه‌های Snapdragon 845 و Snapdragon 855 را برای شرکت کوالکام ساخته است. اما پس از گذشت این دو سال فناوری فوق‌العاده پیشرفته EUV سامسونگ قلب کواکام را به دست آورده و به همین دلیل نظر آن برای ساخت تراشه پردازنده پرچمدار جدیدش در سال ۲۰۲۰ جلب شده است.

مانند رسمی که همیشه اجرا می‌شده است گوشی‌هایی که در چین و ایالات متحده آمریکا عرضه می‌شوند از تراشه‌های کوالکام استفاده خواهند کرد و این در حالی است که تراشه‌های Exynos در باقی کشور‌ها به گلکسی S11 قدرت خواهند داد. در این میان اتفاقی افتاده است که فاصله موجود میان Exynos و Snapdragon را کنار زده است. این اتفاق تراشه ۷ نانومتری سامسونگ است که دارای ساختاری یکسان با Snapdragon 865 خواهد بود. در گوشی گلکسی S10 موجود در بازار آمریکا و چین از تراشه ۷ نانومتری Snapdragon 855 استفاده شده و این در حالی است که پردازنده مدل جهانی این دستگاه دارای طراحی ۸ نانومتری است. این مسئله موجب شده اختلاف نسبتا زیادی بین عملکرد این نسخه از لحاظ توان پردازشی ایجاد شود.

بررسی سامسونگ گلکسی S11، از شایعه تا واقعیت +تصاویر //// گزارش

نکته بسیار مهم درباره تراشه‌های کنونی این است که هنوز قوی‌ترین پردازنده موجود که Snapdragon 855 است از اینترنت همراه نسل پنجم پشتیبانی نمی‌کند در نتیجه برای استفاده از آن باید یک مودم 5G به صورت جداگانه در کنار تراشه اصلی قرار بگیرد. البته نباید فراموش کرد که این روش مشکلات خاصی را نیز به همراه دارد که یکی از آن‌ها بزرگ شدن صفحه مادربرد دستگاه است. مودمی که اکنون استفاده می‌شود Snapdragon X50 است که به وسیله کوالکام طراحی و ساخته شده است. دلیل این که ما تعداد کمی از گوشی‌هایی که توانایی پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم را دارند در بازار مشاهده می‌کنیم دقیقا همین مسئله است. طراحی دوباره گوشی و استفاده از یک مودم جداگانه واقعا کار زمانبر و پرهزینه‌ای برای شرکت‌ها است. البته شرکت‌هایی مانند سامسونگ، وان پلاس، اوپو و ال‌جی گوشی‌های 5G خود را عرضه کرده‌اند.

اما در گوشی گلکسی S11 که پرچمدار آینده سامسونگ است نیز تراشه Snapdragon 865 با مودم Snapdragon X55 یکپارچه نخواهد شد. در نتیجه یک نسخه جداگانه از این دستگاه با توانایی پشتیبانی از اینترنت نسل پنجم تولید خواهد شد و نسخه‌های دیگر به اینترنت 4G محدود می‌شوند.

دوربین گلکسی S11 و سنسور‌های آن

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک گوشی جدید دوربین آن است. هنگامی که گلکسی S10 با دوربین سه‌گانه قدرتمند خود به بازار آمد بسیاری از کاربران را از خود راضی نگه داشت، اما مطمئنا ما انتظار داریم در مدل بعدی پرچمداران شاهد یک دوربین بسیار قوی‌تر باشیم که به سنسور ToF مجهز باشد و یک ماژول چهارگانه میزبان سنسور‌های آن شود. از دیگر انتظارات ما نسبت به این دوربین می‌توان به قدرتمندتر شدن بزرگنمایی، بهبود دریچه دیفراگم و افزایش کیفیت در تصویربرداری در شب اشاره کرد.

گزارش‌هایی درباره دوربین نوت ۱۰ جدید منتشر شده است که از وجود سه حالت مختلف دریچه دیافراگم با اندازه‌های مختلف F1.5، برای عکاسی در زمان نبود نور کافی، F2.4 برای افزایش دقت در ثبت جزئیات و یک حالت میانه با اندازه F1.8 خبر می‌دهد. استفاده شدن این قابلیت در نوت ۱۰ به معنی استفاده از آن در پرچمدار بعدی سامسونگ یعنی گلکسی S11 است. درضمن به احتمال زیاد به دلیل افزایش میل طراحان تلفن همراه به استفاده از سنسور رنگی اصلی ۴۰ مگاپیکسلی یا ۴۸ مگاپیکسلی در ماژول دوربین چندگانه، ما شاهد مجهز شدن دوربین گلکسی S11 به یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی خواهیم بود.

.

زمان معرفی و عرضه سامسونگ گلکسی S11

بر اساس جدول زمانی پیشین معرفی محصولاتی مانند گلکسی S11 می‌توان این نتیجه را گرفت که این دستگاه در کنگره جهانی گوشی‌های هوشمند رونمایی خواهد شد و شانس این که مراسم رونمایی در نمایشگاه CES رخ دهد بسیار پایین است. البته مدتی است که گوشی‌سازان مطرح دنیا شاهکار‌های خود را در مراسم بزرگ رونمایی نمی‌کنند. دلیل این کار بسیار واضح است، زیرا آن‌ها از دیده نشدن محصول جدید خود بین تمام محصولات دیگر شرکت‌ها هراس دارند. می‌توان با در نظر گرفتن روال اخیر سامسونگ پیش‌بینی کرد خانواده Galaxy S11 سامسونگ، مدتی بعد از اتمام کنگره جهانی موبایل، رونمایی خواهد شد.

گزارش از مصطفی عسگری

انتهای پیام/

بررسی پرچمدار جدید سامسونگ، گلکسی S11

برچسب ها: فناوری ، سامسونگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
امیدوارم ھر چہ زودتر s11 بہ بازار بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۸
عالی ساختن
Iran (Islamic Republic of)
ایوب
۰۰:۰۷ ۲۹ تير ۱۳۹۸
عالی بود ممنون
Czechia
ناشناس
۰۸:۰۶ ۰۹ تير ۱۳۹۸
خوب بود خوشم اومد