دانستنی‌های سربازی/

خروج از کشور دانشجویانی که در سنوات ارفاقی هستند، چگونه است؟

درباره نحوه خروج از کشور دانشجویانی که در سنوات ارفاقی می‌باشند، بیشتر بدانید.

خروج از کشور دانشجویانی که در سنوات ارفاقی هستند چگونه است؟به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی که با صدور مجوز به خارج از کشور سفر نموده‌ و در موعد مقرر به کشور بازنگشته‌اند، درباره رفتاری که قرار است با آن‌ها شود سوالاتی دارند که در این گزارش پاسخ خواهیم داد.

مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، معاونت موظف است مراتب را به متعهد و یا سازمان مربوط اعلام و اقدامات لازم برای اخذ مبلغ تضمین و لغو تعهد را به عمل آورده، در این صورت پذیرش تعهد مجدد از این گونه افراد مجاز نخواهد بود و درمورد سازمان‌ها، چنانچه تعداد عدم مراجعت به بیش از ۱۰ درصد برسد ضمانت آن‌ها معتبر نخواهد بود و ودیعه وی به نفع دولت ضبط خواهد شد.

گفتنی است، درصورت ورود فرد مشمول وظیفه به غیبت همانند سایر غایبین با آنان رفتار خواهد شد.

همچنین بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی درباره امکان پذیر بودن خروج از کشور دانشجویان در سنوات ارفاقی سوالاتی دارند که بهتر است بدانند: صدور مجوز خروج از کشور برای دانشجویانی که با موافقت کمسیون موارد خاص دانشگاه و وظیفه عمومی در حال تحصیل در سنوات ارفاقی می‌باشند بلامانع می‌باشد. ولیکن بعد از فراغت از تحصیل اجازه خروج از کشور صادر نمی‌شود.

گفتنی است؛ دربازگشت از سفر و استرداد ودیعه، حضور مشمول در وظیفه عمومی الزامی است و صرفا باحضور مشمول ورویت گذرنامه وی ودیعه استرداد می‌گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار