مراسم بزرگداشت برادر حضرت آیت الله علوی گرگانی در قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت ارتحال حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسین علوی گرگانی برادر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله علوی گرگانی باحضور مراجع و علما در قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، آیت الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان، آیت الله محمدی عراقی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله علوی بروجردی تولیت مسجد اعظم، نمایندگان بیوت مراجع و علما، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین عالمی سخنران این مراسم بود که درباره خصوصیات اخلاقی این عالم دینی به ایراد سخن پرداخت.

مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسین علوی گرگانی فرزند مرحوم آیت الله سید سجاد علوی گرگانی و برادر مرجع عالیقدر حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی می‌باشند.

این عالم دینی در تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۲۸ در بیت علم و فضیلت حضرت آیت الله سید سجاد علوی به دنیا آمدند و دوره مقدماتی علوم حوزوی را در شهر گرگان آغاز کرد و از خرمن علم پدر بزرگوار خود و علمای گرگان بهره بردند سپس به قم هجرت کرده و دروس خارج فقه و اصول را از محضر آیت الله سبحانی، آیت الله مکارم شیرازی و آیت الله علوی گرگانی استفاده کردند.

این عالم وارسته خطیبی توانا و مبلغی پرتلاش بودند که در اقصی نقاط ایران و در برخی سال‌ها در کشور‌های همجوار به هدایت و ارشاد مردم حقیقت جو می‌پرداختند.

مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسین علوی گرگانی روز پنجشنبه ۱۴ تیرماه سال ۹۷ در سن ۶۹ سالگی دار فانی را وداع گفت و پیکر پاک ایشان در باغ بهشت به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.