شهر بانوی کرامت(س)،سوگوار شهادت صادق آل محمد(ع)

شهر مقدس قم در سالروز شهادت ششمین سپهر سروری، حضرت امام جعفر صادق (ع) سیاهپوش و سوگوار است.  

شهر بانوی کرامت(س)،سوگوار شهادت صادق آل محمد(ع)به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم، شهر مقدس قم در سالروز شهادت مظلومانه ششمین اختر آسمان ولایت و امامت،رئیس مکتب جعفری حضرت امام صادق(ع)حال و هوای ویژه ای به خود است، بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) در این روز میزبان پيکرهفت شهيد گمنام دفاع مقدس بود.

جای جای شهر مقدس قم  به ویژه بارگاه منور کریمه اهل بیت،حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها سیاه پوش و عزادار امام جعفر صادق(ع) است ، ارادتمندان و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت با حضور در مراسم عزاداری، اشک ماتم می‌ریزند.

در غم جانسوز شهادت صادق آل رسول(ع) دسته‌های عزاداری از سراسر نقاط شهر برای عرض تسلیت رهسپار حرم مطهر کریمه اهل بیت، حضرت معصومه (س) شدند.

دسته عزای شهادت  امام صادق(ع)  با حضور آیت الله وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید همچون سال‌های گذشته از بیت این استاد برجسته حوزه در خیابان شهدا به سمت حرم مطهر حرکت کرده و بسیاری از طلاب و شاگردان مکتب امام صادق (ع) و آحاد مردم قم در این مراسم عظیم حضور به هم رساندند.

همچنین مراسم سوگواری در سالروز شهادت ششمین گوهر فروزان کهکشان ولایت حضرت امام صادق(ع) با حضور خیل عظیم عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) دربیوت مراجع عظام تقلید، مساجد، اماکن مذهبی، به ویژه مسجد مقدس جمکران هم برپاا ست و ذاکران اهل بیت (ع) در رثای رئیس مذهب جعفری مرثیه سرایی می‌کنند.

خلاصه ای از زندگانی پربرکت امام صادق(ع)

امام جعفر صادق (ع) در هفدهم ربیع الاول سال ۸۳ هجری قمری در مدینه و در خانه امام محمد باقر (ع) پیشوای پنجم شیعیان دیده به جهان گشود. کنیه آن حضرت «ابو عبدالله» و لقبش «صادق» است.


آن حضرت در دوران عمر شریف خویش از مکتب نورانی و آسمانی جدش امام سجاد (ع) پیشوای چهارم شیعیان و پدرش امام محمدباقر (ع) کسب فیض کرد، ایشان پس از شهادت پدر بزرگوارش در سن ۳۱ سالگی به امامت رسید و با پایه ریزی مکتب جعفری موجب بازسازی و زنده نگه داشتن شریعت محمدی (ص) شد.


همه جریان‌ها و حرکت‌های علمی مسلمانان در دوره امامت امام صادق (ع) رونق گرفت و مجالس درس و مناظره‌های علمی دایر و از رونق خاصی برخوردار شد، در همین راستا امام شاگردان بسیاری را برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه‌های باطل و منحرف تربیت کرد.


دوران امامت ۳۴ ساله ایشان مصادف با اواخر حکومت امویان و اوایل حکومت عباسیان بود که سرانجام این امام بزرگوار در ۶۵ سالگی بر اثر توطئه‌های منصور عباسی در سال ۱۴۸ هجری به شهادت رسید.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.