مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی قم اعلام کرد؛

آغاز دوره آموزشی سنگ تراشی در خانه ملاصدرا

مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی قم اعلام کرد:دوره آموزش تراش‌ سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در خانه تاریخی ملاصدرا آغاز شد.

آغاز دوره آموزشی سنگ تراشی در خانه ملاصدرابه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛حیدری فرد،مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  قم گفت: دوره تراش سنگ‏‏های قیمتی و نیمه قیمتی با حضور معاون صنایع دستی قم در خانه تاریخی ملاصدرا واقع در بخش کهک با حدود ۱۰۰ میلیون ریال هزینه از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

وی ادامه داد: دوره آموزشی کلاس تراش سنگ‏‏های قیمتی و نیمه قیمتی در بخش مقدماتی توسط آموزشگاه یاقوت کویر و با نظارت معاونت صنایع دستی استان در حال انجام است.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم عنوان کرد: حدود ۱۷ نفر از هنرجویان بخش کهک در ۷۲ ساعت در این دوره آموزش خواهند دید.

حیدری فرد ضمن اشاره به وجود سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در معادن قم گفت: هر چند که بعضی از این سنگ‌ها به صورت خام دارای ارزش هستند، اما زمانی دارای ارزش مضاعف خواهند بود که به خوبی ‏پرداخت و تراش داده شوند.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری  قم بیان کرد: سیاست ما آموزش رایگان هنرجویان است تا ضمن ایجاد اشتغال از صادرات سنگ‌های قیمتی به صورت خام جلوگیری نماییم و با با برندسازی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی آن را به صورت یک تجارت پر سود در آوریم.

انتهای پیام/ش

دوره آموزشی تراش‌ سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.