تشکیل و بررسی بیش از ۲ هزار پرونده پرداخت خسارت سیلاب به بخش کشاورزی در دشت آزادگان

فرماندار شهرستان دشت آزادگان از تشکیل و بررسی بیش از ۲ هزار پرونده پرداخت خسارت سیلاب به بخش کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

حمید سیلاوی، فرماندار شهرستان دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲ هزار پرونده بررسی پرداخت خسارت کشاورزی ناشی از سیل اخیر در این شهرستان تشکیل شده است، گفت: بیش از ۹۵۰ پرونده توسط کارگروه تخصصی بازدید و بررسی و با تایید ۸۲۰ پرونده، ۶۵۰ پرونده مورد تایید نهایی قرار گرفت و وارد سامانه سجاد و کد رهگیری دریافت شد.

وی بیان داشت: از این تعداد پرونده ۲۴۰پرونده تایید کارگروه استانی و ۱۴۰ پرونده به بانک کشاورزی شعبه سوسنگرد معرفی شدند.

سیلاوی در ادامه از کشاورزان خواست تا با مراکز خدمات کشاورزی به منظور تسریع در تشکیل پرونده و تعیین utm اراضی خسارت دیده خود اقدام نمایند تا با سرعت عمل به منظور نهایی کردن پرونده‌ها و طی مراحل قانونی و سپس پرداخت تسهیلات بلاعوض اقدام شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان دشت آزادگان افزود: تمام تلاش ما تایید کلیه پرونده‌های کشاورزان خسارت دیده، اعم از زراعت، دام و طیور، شیلات و امور زیر بنایی و نهایتا معرفی به بانک به منظور پرداخت تسهیلات و پیگیری تسریع در پرداخت بلاعوض خسارات کشاورزی است.

این مقام مسئول تصریح کرد: به یقین پرداخت تسهیلات در جهت تامین سرمایه در گردش کشاورزان زحمت کش و شروع کشت تابستانه و یا تولید بوده و بحث پرداخت تسهیلات بلاعوض جدای از دیگر تسهیلات است و همه افراد یقینا با تامین اعتبار لازم تسهیلات بلاعوض آن‌ها پرداخت خواهد شد.

حمید سیلاوی اذعان داشت: پرداخت تسهیلات بلا عوض ارتباطی به پرداخت دیگر تسهیلات ندارد و همه افراد تسهیلات بلاعوض را دریافت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه درحال حاضر ۱۴۰ پرونده به بانک کشاورزی شعبه سوسنگرد معرفی شده اند، از کشاورزان شهرستان خواست به منظور جذب تسهیلات می‌بایست سریعا" به این شعبه مراجعه نمایند.

شایان ذکر است؛ باتوجه به محدود بودن استفاده از این تسهیلات، در صورت جذب نشدن، افراد دیگری را معرفی خواهند شد، بنابراین مراجعه کشاورزان به منظور جلوگیری از برگشت تسهیلات، لازم و ضروری است.

به گفته سیلاوی، با تخلیه آب ناشی از سیلاب، تاکنون بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت آزادگان به زیر کشت تابستانه رفته است.

انتهای پیام/گ

بررسی خسارت سیل بر بخش کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۲:۰۷ ۱۳ تير ۱۳۹۸
با عرض سلام وادب
چندین ماه که از ماجرای سیل خوزستان میگذرد وهیچ کمکی یا وامی در این زمینه کمک نشده بنده زنبور دار در شهر ستان دزفول هستم که به علت تقیان رودخانه دز وجاری شدن سیل 165کندوی زنبور از بین رفتن.با تشکر