سوءاستفاده مدیر سابق Equifax از اطلاعات کاربران

به تازگی وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که مدیر سابق اطلاعات Equifax، به جرم تجارت داخلی (insider trading) به چهار ماه حبس محکوم شد.

.به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در هفته جاری وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که ژو یینگ، مدیر سابق اطلاعات Equifax، به جرم تجارت داخلی (insider trading) به چهار ماه حبس محکوم شد. وی در اوایل سال جاری به علت این که برای فروش سهامش اعلام کرده بود اطلاعات بسیاری فاش شده است، مجرم شناخته شده بود.

تجارت داخلی (Insider Trading) چیست؟

کمیسیون امنیت و تبادل یینگ را به تجارت داخلی محکوم کرد. وزارت دادگستری اعلام کرده است که در آگوست ۲۰۱۷ پس از این که ژو یینگ متوجه درز پیدا کردن اطلاعات شد، شروع به تحقیق درباره تاثیر افشا شدن اطلاعات بر سهام دیگر شرکت‌ها کرد. بعد از آن صبح، او به سرعت تمام سهام خود را فروخت و تقریبا یک میلیون دلار از فروش آن‌ها سود به دست آورد. وی با انجام این کار از ضرر ۱۱۷ هزار دلاری که پس از لو رفتن اطلاعات افراد دامن‌گیر شرکت او می‌شد جلوگیری کرد. بیش از ۱۵۰ میلیون نفر قربانی لو رفتن اطلاعات شخصی شدند که در این شرکت رخ داده بود.

.


بیشتر بخوانید: افشای اسراری از گوگل که کمتر کسی از آن خبر دارد!/ Google دقیقا چیست؟! 


بیونگ جان پک، دادستان کل ایالات متحده آمریکا، طی انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «یینگ سود مالی خود را به افشای اطلاعات میلیون‌ها نفر که در معرض خطر بودند ترجیح داد، او حتی می‌دانست که این افراد قربانی هستند. وی از اعتماد مردم به مقام ارشد او سوء استفاده کرد تا از تجارت اطلاعات داخلی سود ببرد.»

وزارت دادگستری می‌گوید یینگ دومین فردی است که برای تجارت داخلی محکوم شده است. ردی بنتو، یکی دیگر از کارکنان، ماه جولای گذشته به انجام کاری مشابه محکوم شده بود. در تجارت هنگامی سود شخصی بیشتر از ضرر جمعی ارزش پیدا می‌کند شاید موجب پیشرفت لحظه‌ای شخص شود اما در بلند مدت آثار مخربی به همراه دارد. این افراد با توجه به هوش بالای خود در تبدیل کردن تهدید به فرصت به ضرر کردن افراد بسیاری زیادی که اطلاعات شخصی‌ آن‌ها فاش شده بود هیچ توجهی نکردند و این دقیقا همان اشتباهی بود که دامن‌گیر آن‌ها شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فناوری ، جذاب ترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار