فرمانده پلیس راه کشور: جریمه‌های کاغذی رانندگان حذف می‌شود / فعالیت مجدد گشت‌های نامحسوس‌

فرمانده پلیس راه کشور با بیان اینکه جریمه‌های کاغذی رانندگان حذف می‌شود گفت: تلاش می‌شود تا چند ماه آینده تمامی اقدامات کاغذی پلیس حذف شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، سردار محمدحسین حمیدی فرمانده پلیس راه کشور ظهر امروز در جلسه مشترک کمیته اجرایی کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی و شورای ترافیک خراسان جنوبی اظهار داشت: طبق آمار ارائه شده نسبت به ۱۰ سال گذشته در خراسان جنوبی کار‌های زیادی انجام شده، اما کفایت نمی‌کند، چون مردم مستحق خدمات بیشتری هستند و رهبری هم قانع به اقدامات موجود نیستند و بار‌ها که عملکرد دستگاه‌ها را بیان کردیم گفتند حوادث باید به حداقل برسد، چون زیبنده کشور و نظام نیست از این رو راه سختی را در پیش داریم.

فرمانده پلیس راه کشور گفت: در آینده نزدیک در کنترل و افزایش نظارت سامانه‌ها اقدامات تحولی در کشور انجام می‌شود و در حال حاضر کار سنگینی انجام شده، اما با همه وجود مشکلات اقتصادی مردم وجود دارد.

حمیدی با بیان اینکه تعمیر و نگهداری خودرو‌های مسئله دار گذشته ما را امروز بیشتر دچار مشکل کرده است افزود: باید به سمتی برویم که از روال عادی پیگیری‌ها را خارج کنیم و باید محرومیت منطقه و نیازمندی‌ها مدنظر باشد.

وی بیان کرد: مردم استان خراسان جنوبی مردمانی قانع و قانون مدار هستند، اما شاید اشکالات و نواقص را به موقع به مردم اطلاع رسانی نکردیم که شاهد بروز و رشد تصادفات هستیم.

فرمانده پلیس راه کشور گفت: طبق ماده ۲۳ دولت گفته هر درآمدی که به خزانه بریزید امسال نمی‌شود برداشت باید برای اقدامات جایگزین فکر کنید و جایگیزین‌ها برای تجهیز است با همین وضع موجود کار‌های سنگین صورت گرفته است.

نمی‌توان به روش سنتی شهر‌های بزرگ را کنترل کرد

فرمانده پلیس راه کشور افزود: اگر تقاطع می‌خواهد منظم باشد سرعتگیر برای ما آخرین ابزار است و علمی و مورد تایید ما نیست و تقاطع باید هوشمند باشد نمی‌توان به روش سنتی شهر‌های بزرگ را کنترل کرد و باید برای هوشمند کردن شهر‌ها گام‌های علمی برداشت.

حمیدی تصریح کرد: در حوزه جاده چند سالی است اقدامات هوشمندسازی آغاز شده و تلاش می‌شود حوزه گشت‌های نامحسوس فعال شود و باید حوزه تحولی ما به سمتی برود که اقدامات کاغذی مانند برگه جریمه حذف شود و در کوتاه‌ترین زمان مردم خدمت را از پلیس دریافت کنند.

وی با اشاره به گزارش عملکردی مبنی بر تصادفات در سی کیلومتری شهر‌ها افزود: آمار‌ها گویا است در زمانی که حوادث افزایش می‌یابد باید همزمان پروژه‌های راه را در نظر گرفت.

 

در حوزه درون شهری نارضایتی‌ها در سرعتگیر زیاد است

حمیدی با بیان اینکه در حوزه درون شهری نارضایتی‌ها در سرعتگیر زیاد است، اما باید دید گیر کار کجاست و در واگذاری کار‌ها تسریع شود، چون دیگر روش‌های سنتی جوابگو نبوده و نیست.

وی اظهار داشت: در عصر حاضر به جای حضور ۱۰۰ درصد فیزیکی پلیس باید به صورت سیستمی حضور پیدا کند و تداوم وضعیت استفاده از تکنولوژی روز از ضروریات است و فاز جدید دوربین‌ها در چند ماه آینده اطلاع رسانی می‌شود که دو هزار دوربین جدید از شهریورماه بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/ب

صحبتهای فرمانده پلیس راه کشور درباره حذف جریمه‌های کاغذی رانندگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.