از ظرفیت تبلیغی ثبت جهانی به درستی استفاده نشده است

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: ما از ظرفیت تبلیغی ثبت جهانی به درستی نتوانستیم استفاده کنیم.

سید مصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به ضرورت معرفی آثار تاریخی به جهانیان گفت: برای معرفی آثار تاریخی مهمترین کار خبرسازی هدفمند روی آثار گردشگری است که بتوان جهانی شدن یزد را به جهانیان بشناسانیم.

فاطمی افزود: ما از ظرفیت تبلیغی ثبت جهانی به درستی نتوانستیم استفاده کنیم چراکه باید با استفاده از پتانسیل‌ها و اماکن گردشگری موجود در استان از این ظرفیت نیزاستفاده کنیم.

وی با اشاره به فعالیت هزار راهنمای گردشگر و فعال گردشگری در استان ادامه داد: در استان یزد ۱۵ کمیته گردشگری فعالیت دارند که باید برای معرفی انرژی‌های شهرپایدار باید از پتانسیل هایی، چون گردشگری صنعتی و معنوی، معرفی کمیته‌های گردشگری، گردشگری درون استانی و گردشگری مذهبی و معنوی استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد اضافه کرد: در ایام تابستان ۴۳ جشنواره در حوزه‌های گردشگری و فرهنگسازی جامعه محلی برگزار می‌شود.

فاطمی تصریح کرد: برنامه‌های مذهبی و معنوی خاصه ایام محرم نیست بلکه در ایام شادی و میلاد‌ها هم باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش گردشگر در ایام نوروز اضافه کرد: خوشبختانه با فضاسازی و زیباسازی مناسب کوچه خانه لاری‌ها با افزایش ۳۰۰ میلیون تومانی فروش بلیط بازدید از این خانه روبرو بودیم.

انتهای پیام/ ا

فعالیت ۱۵ کمیته گردشگری در استان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.