اکرمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

باید وقایع دهه ۶۰ برای نسل جوان تبیین شود/ خون شهدا عاملی برای تثبیت و رشد انقلاب شد

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: شهادت‌ چهره‌های سیاسی نه تنها مسیر انقلاب را عوض نکرد، بلکه خودش عاملی برای تثبیت انقلاب شد.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی و سابقه جنایت‌کارانه آمریکا در اقدامات تروریستی نظیر فاجعه مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایرباس ایران گفت: ما در قرآن مجید کلمه‌ای به اسم ایام الله داریم که خداوند به پیامبر دستور داده که این روز را برای دیگران تشریح و تبیین کن چراکه در این تبیین آیاتی نکاتی برای هوشیاری، آگاهی و بیداری مردم وجود دارد.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم که وقایع صورت گرفته در انقلاب را برای هر نسل تشریح کنیم؛ اما به چه دلیل این حادثه رخ داد؟ ما باید برای دهه ۶۰ خیلی کار کنیم، حتی رهبر انقلاب هم برای این موضوع هشدار دادند، در دهه ۶۰ مسائل بسیار بزرگی رخ داد.

وی در تشریح مسائل به وجود آمده در دهه ۶۰ تصریح کرد: در این دهه مسائلی همچون عزل بنی صدر، تعیین ریاست جمهوری شهید رجایی و حادثه هفتم تیر که اقدامات جنایتکارانه‌ای از سوی آمریکاست، رخ داد.

حجت‌السلام اکرمی با اشاره به همکاری بنی صدر و منافقین تصریح کرد: دشمن فکر می‌کرد که با رفتار بنی صدر می‌تواند محتوای جمهوری اسلامی ایران را عوض و به لیبرالی تبدیل کند، اما به تدریج متوجه شد که نه امام و نه هواداران ایشان اجازه این کار را نمی‌دهند، آن‌ها به این نتیجه رسیدند که جنگ تحمیلی را آغاز کنند و با اینکار در صدد از بین بردن انقلاب ما بودند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز عملیات‌های ترور را از روی ناامیدی دشمن دانست و ادامه داد: آن‌ها بعد از بنی صدر روی به عملیات‌های ترور آوردند و متاسفانه تا حدی هم موفق شدند، این شهادت‌ها نه تنها انقلاب را عوض نکرد، بلکه خودش یک عامل و سوژه ایی برای تثبیت و رشد انقلاب شد.

حجت‌السلام اکرمی در پایان خاطرنشان کرد: اگرچه شهادت آیت الله بهشتی تلخ و هنوز جبران نشده است، اما همانطور که قرآن می‌فرماید، خون شهدا باعث دوام، رشد و پویایی جامعه می‌شود؛ این شهادت‌ها خیلی هارا هوشیار و آگاه کرد و در نتیجه باعث انقلاب دوباره یک جان دیگری گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار