دادگاه علنی متهمان به اخلال در نظام پولی و ارزی در شیراز برگزار شد

دومین جلسه از دهمین پرونده اخلال در نظام اقتصادی، مربوط به ١٥ متهم به اخلال در نظام پولی و ارزی کشور ،روز سه شنبه در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال در نظام اقتصادی شیراز، به صورت علنی برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، دادگاه مربوط به ١٥ متهم به اخلال در نظام پولی و ارزی کشور که اقدام به عضو گیری در شبکه‌های هرمی و تحصیل مال نامشروع می‌کردند به ریاست قاضی سید محمود ساداتی و مستشاری قاضی محسن رجایی نیا در شعبه رسیدگی به مفاسد اقتصادی دادگاه انقلاب شیراز برگزار شد.

سید محمود ساداتی رئیس دادگاه با اشاره به علنی بودن این جلسه، با استناد به مفاد قانون تاکید کرد که انتشار نام و تصویر متهمان، ممنوعیت قانونی ندارد.

در این جلسه رسیدگی به اتهامات شهرام حمامی ترقی، امیر بهاری خوب، معین گرگین، آرش آزادی بوگر، حمزه قنبری، ستار طاهری، امیرحسین سلیمان حشمتی، کامران قطعی، بابک با دقت، علی اکبر اصغری شیرازی، قاسم داوران، رضا زاهدی، شاهین همتایی پور شیرازی فر، پگاه حمامی ترقی و اردشیر آزادی بوگر که از طریق اخلال در نظام پولی و ارزی کشور ایجاد مشکل کرده بودند با حضور خبرنگاران و عکاسان و به شکل علنی رسیدگی شد.

قاضی ساداتی در قرائت کیفر خواست کامران قطعی گفت: متهم با عضوگیری به منظور کسب درآمد در شبکه غیرقانونی فایننشیال که در خارج از کشور است با گردش مالی ۴۶ میلیارد و ۸۸۳ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۵۶۴ ریال به فعالیت مشغول بوده است.

در این نشست از دادگاه به اتهامات علی اکبر اصغری شیرازی نیز رسیدگی شد، قاضی ساداتی گفت: طبق کیفرخواست این متهم به اخلال در نظام ارزی و اقتصادی کشور از طریق عضوگیری و شرکت در کمپانی‌های هرمی با گردش مالی ۳۵ میلیارد و ۳۱۸ میلیون و ۷۹۵ هزار و ۷۲۹ ریال متهم است.

بابک با دقت دیگر متهم این پرونده است که با گردش مالی بیش از ۹ میلیارد ریال به سرمایه گذاری و فعالیت در کمپانی فایننشیال مبادرت ورزیده است.

قاضی ساداتی در قرائت کیفرخواست او گفت: شما متهم به اخلال در نظام اقتصادی و ارزی کشور از طریق تحصیل مال نامشروع و عضوگیری در شرکت هرمی فایننشیال هستید.

قاسم داوران دانشجوی کارشناسی دانشگاه تهران دیگر متهم این پرونده نیز در این جلسه دادگاه از خود دفاع کرد.

قاضی ساداتی به قرائت کیفرخواست این متهم پرداخت و گفت: طبق این کیفرخواست شما متهم به اخلال در نظام ارزی و اقتصادی کشور از طریق عضوگیری و شرکت در کمپانی‌های هرمی با گردش مالی ۱۴ میلیارد و ۹۴۵ میلیون و ۳۰۳ هزار و ۳۶۸ ریال هستید.

سومین نشست بررسی اتهامات این متهمان به شنبه ۱۵ تیرماه موکول شد.

 

انتهای پیام/پ

دادگاه علنی متهمان به اخلال در نظام پولی و ارزی در شیراز

برچسب ها: دادگاه ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۱:۳۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
انتشار نام و عکس های متهمان
پیگرد قانونی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
تا چه باشد
آخرین اخبار