۹هکتار از مراتع و کشتزار‌های قصرشیرین آتش گرفت

فرماندار قصرشیرین گفت: ۹ هکتار از مراتع و کشتزار‌های این شهرستان در حوالی مجتمع گلخانه‌ای شهید دکامی زاده و در مرز خسروی آتش گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت: این آتش سوزی در هفت هکتار از کشتزار‌های مجتمع گلخانه‌ای شهید دکامی زاده و همچنین ۲ هکتار از مراتع بخش مرزی خسروی رخ داد.

وی اظهار داشت: به محض وقوع آتش سوزی، با تلاش نیرو‌های امدادی، مدیریت بحران و ادوات و ماشین‌های اطفای حریق و همچنین آتش نشانی و کمک از آتش نشانی سرپل ذهاب، آتش سوزی مهار و از سرایت آن به واحد‌های گلخانه‌ای و زیرساخت‌های این مجموعه جلوگیری شد.

وی گفت: با حضور به موقع تیم مدیریت بحران و دستگاه‌های امدادی آتش سوزی بخش مرزی خسروی نیز مهار شد.

فرماندار قصرشیرین گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۵۰ فقره آتش سوزی در این شهرستان رخ داده که در نتیجه این آتش سوزی‌ها در مجموع ۲۱ هکتار از مزارع این شهرستان که همگی از پسماند‌های کشاورزی (جار) بود و ۲ هکتار مرتع طعمه حریق شد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: پارسال در مجموع ۲۰ فقره آتش سوزی در مراتع این شهرستان رخ داد که در اثر آن‌ها پنج هکتار از زمین‌ها و مراتع این منطقه مرزی دچار خسارت شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین دارای ۱۶۱ هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی منابع ملی و طبیعی است که از این میزان ۱۵۴ هزار و ۸۰۰ هکتار آن مرتع و ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز جنگل کاری است.

قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده و دارای ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ است.

انتهای پیام/پ

آتش سوزی در جنگل های کرمانشاه

برچسب ها: آتش نشانی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار