دانستنی‌های سربازی/

شرایط دریافت معافیت کفالت پدر با تغییر سن چگونه است؟

درباره چگونگی محاسبه معافیت کفالت با تغییر سن پدر بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگار حوزه نظام وظیفه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها بسیاری از مشمولان خدمت وظیفه عمومی درباره تغییر سن در خدمت سربازی سوالاتی دارند که در این گزارش پاسخ خواهیم داد.

مطابق قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی و برابر ماده واحده قانون حفظ اعتبار اسناد سجلی مصوب ۱۳۶۷، تغییر تاریخ تولد اشخاص ممنوع است.

همچنین در تبصره این قانون آمده: صاحب شناسنامه تنها یک بار در طول عمر و در صورتی که اختلاف سن واقعی با سن مندرج در اسناد سجلی به تشخیص کمیسیون مربوط بیش از ۵ سال باشد، می‌تواند سن خود را اصلاح کند.


بیشتر بخوانید: سنوات تحصیلی دانشجویان مشمول خارج از کشور چگونه محاسبه می‌شود؟


حال سوال اینجاست که تغییر سن برای بستگان مشمول مانند پدر، در ارتباط با معافیت کفالت پذیرفته می‌شود یا خیر؟ که بهتر است بدانید:

مطابق قوانین سن بستگان و افراد تحت تکفل مشمولان از لحاظ معافیت، تابع مندرجات اولیه نخستین شناسنامه آنان است و هرگونه تغییری که بعداً به عمل آمده باشد از لحاظ وظیفه عمومی معتبر نخواهد بود، مگر اینکه شناسنامه اولیه آنان با حکم قضایی ابطال شده باشد که در این صورت شناسنامه جدید ملاک است.

انتهای پیام/

برچسب ها: سربازی ، نظام وظیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
سن پدر برای کفالت شده بالای هفتاد سال..یعنی یک فرد باید بچه اش در سن 58سالگی به دنیا بیاد تا پسرش بتونه بعداز هجده سال کفالت بگیره.. خخخ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
بافروش ریالی سربازی موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۵ تير ۱۳۹۸
باش
آخرین اخبار