اظهارات مادورو درباره احتمال حصول توافق میان دولت ونزوئلا و مخالفان

رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد احتمالا دولت این کشور تا پایان امسال با مخالفان به توافق برسد.

مادورو: احتمال تا پایان امسال با مخالفان به توافق برسیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد دولت او و مخالفان احتمالا تا پایان سال میلادی جاری به توافق دست یابند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین تاکید کرد دولت او آماده گفت‌وگو با تمامی گروه‌های مخالف دولت است. مادورو به تلویزیون دولتی ونزوئلا گفت: مطمئن هستم که در سال ۲۰۱۹ به توافق بزرگی در خصوص درک متقابل، صلح، گفت‌وگو و دموکراسی برای ونزوئلا دست خواهیم یافت.

وی همچنین بر آمادگی دولت برای ادامه مذاکرات با طرف‌های مخالف در نروژ تاکید کرد. مادورو افزود مایلم دوباره بر آمادگی دولت برای مذاکره در نروژ به منظور ایجاد مکانیسمی دائمی برای گفت‌وگو و یافتن راه حل تاکید کنم. این یک هدف است و می‌توانم بگویم روند مذاکرات به خوبی در حال پیشرفت است.

پیشتر خبرگزاری رویترز گزارش داد دولت ونزوئلا به زودی مذاکرات خود را با تیم خوآن گوایدو، رئیس مخالفان این کشور آغاز می‌کند. سه منبع مطلع از این ماجرا به رویترز گفتند طرفین هنوز تصمیم نگرفته‌اند آیا این گفت‌وگو‌ها را در اسلو، محل برگزاری گفتگو‌های قبلی برگزار کنند یا در باربادوس.

بحران سیاسی فعلی در ونزوئلا پس از آن آغاز شد که خوان گوایدو، رئیس مجمع ملی ونزوئلا ژانویه سال جاری میلادی پس از چراغ سبز دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و متحدان واشنگتن، در اقدامی غیرقانونی و جنجال برانگیز، خود را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند و باعث تشدید تنش‌ها در این کشور شد. اقدامی که بی درنگ مورد حمایت آمریکا و دیگر کشور‌های غربی قرار گرفت. مردم ونزوئلا و ارتش این کشور بار‌ها حمایت خود را از دولت قانونی کاراکاس اعلام کرده‌اند.

مادورو که در سال ۲۰۱۸ دوباره به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا انتخاب شد، واشنگتن را به طراحی کودتا در کشورش متهم می‌کند. آمریکا و اروپا مدعی هستند انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا غیرقانونی بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ونزوئلا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار