اسرائیلی‌ها به درستی حرف سید حسن نصرالله اذعان کردند

مقام صهیونیست: اسرائیل مانند خانه‌ای است که موریانه از داخل آن را می‌خورد

­رئیس مرکز هرتزلیا اذعان کرد رژیم صهیونیستی مانند خانه‌ای است که موریانه از داخل آن را می‌خورد.

مقام صهیونیست: اسرائیل مانند خانه‌ای است که موریانه از داخل آن را می‌خوردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الکترونیکی رای‌الیوم در گزارشی نوشت: سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، در سخنرانی معروف خود که ماه مه ۲۰۰۰ و بعد از فرار ارتش اسرائیل در بنت جبیل ایراد کرد، گفت اسرائیل که سلاح هسته‌ای و قوی‌ترین سلاح هوایی در سطح منطقه را در دست دارد، به خدا سست‌تر از خانه عنکبوت است.

این جمله تا این لحظه از یاد اسرائیلی‌ها و سران آن‌ها پاک نشده است و در ذهن آن‌ها باقی خواهد ماند و امروز با گذشت ۱۹ سال از آن سخنرانی، «عاموس گیلعاد» رئیس موسسه هرتزلیا و مدیر مجموعه کنفرانس‌هایی که این موسسه سالانه برگزار می‌کند، رژیم اشغالگر قدس را خانه‌ای توصیف کرد که موریانه از داخل آن را می‌خورد. گیلعاد فساد در اسرائیل و از هم گسیختگی جامعه را دو عامل نگران‌کننده دانست.

رئیس مرکز هرتزلیا همچنین با انتقاد شدید از تصمیم‌گیری‌ها درباره خرید زیردریایی‌های آلمانی گفت: از اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، اجازه داده است زیردریایی‌های پیشرفته به مصر فروخته شود احساس بدی دارم. افرادی مانند میکی گانور که در مسائلی مانند خرید زیردریایی به عنوان واسطه از آن‌ها استفاده می‌شود، امنیت در کانون توجه آن‌ها نیست بلکه در درجه اول به سود مالی توجه دارند. گیلعاد پرسید: اصلا به واسطه چه نیازی داریم و چرا معامله مستقیما بین آلمان و اسرائیل صورت نمی‌گیرد؟

گیلعاد با تمجید از عملکرد بنیامین نتانیاهو در بررسی ”بحران ایران“ از سیاست‌هایی انتقاد کرد که به گفته او تشکیلات خودگردان را ضعیف می‌کند که این مسئله به ضرر منافع اسرائیل است. وی همچنین درباره عواقب وخیم ملحق کردن بخش‌هایی از کرانه باختری هشدار داد و از صحبت‌های دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی، درباره ملحق کردن بخش‌هایی از کرانه باختری انتقاد کرد.

دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی پیش از این در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز گفته بود رژیم صهیونیستی حق ضمیمه کردن حداقل بخشی از کرانه باختری را دارد!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار