کرباسی سرپرست میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهریز شد

مجاهد کرباسی به عنوان سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهریز انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، طی مراسمی با حضور مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد و صباغیان نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی از زحمات یک ساله  الهام جلوداری  سرپرست سابق میراث فرهنگی قدردانی و مجاهد کرباسی به عنوان سرپرست میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهریز انتخاب شد.

سید مصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد در این مراسم  گفت: مهم ترین عملکرد یک ساله سرپرست سابق میراث فرهنگی شهرستان مهریز جلوگیری از تخریبات بافت تاریخی و حفظ آنها بود.

وی افزود: عملکرد یک ساله الهام جلوداری سرپرست سابق میراث فرهنگی مهریز بیشتر از انتظار بود که مهم ترین آنها جلوگیری از تخریبات بافت تاریخی این شهر است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: شهرستان مهریز به عنوان باغشهر تاریخی  با  ۳۵ مراکز گردشگری و بوم گردی بالاترین مراکز و آثار به ثبت رسیده در کل شهرستان های استان یزد را دارد.

فاطمی افزود : شهرستان مهریز  کاروان سراها، قلعه ها و خانه قلعه ها، آثار تاریخی فراوانی را به ثبت جهانی رسانده است و  در برگزاری غرفه ها در سطح ملی بعد از شهرستان میبد مهریز در رتبه دوم قرار دارد.

وی با اشاره به پتانسیل های فراوان در شهرستان مهریز گفت: این شهرستان می تواند اقدام به ثبت جهانی درخت های دیر زیست که از عمر طبیعی خود بیشتر مقاومت دارند مانند سرو اقدام کند.

فاطمی ادامه داد: در تلاش های به عمل آماده درصدد هستیم قله شیر کوه را با همکاری محیط زیست برای ثبت جهانی شدن معرفی کنیم.

محمد رضا صباغیان نماینده مردم بافق، ابرکوه، مهریز، بهاباد، خاتم گفت : شهرستان مهریز ظرفیت های جهت استفاده از گردشگران داخلی و خارجی را دارد و باید برای آنها برنامه ریزی دقیق انجام گیرد.

وی ادامه داد: از سرپرست جدید میراث فرهنگی مهریز درخواست کرد شهرستان مهریز را به درجات بالاتری در سطح استان کشور و حتی بین المللی برساند و از تمام دستگاه های دولتی خواست تا در رسیدین به این مهم این اداره را کمک کند.

رضا زارع زاده فرماندار شهرستان مهریز گفت: شهرستان مهریز با تعدد و تنوع آثار داشتن گونه های مختلف جانوری، منطقه حفاظت شده، و نزدیکی به استان باید بتواند به جایگاه اصلی خود برسد.

زارع زاده ادامه داد: شهرستان مهریز در حال حاضر ۱۵۰ پرونده آماده برای ثبت دارد که از جمله مجموعه بافت تاریخی سریزد که باید به ثبت آثار ملی برسد.

وی گفت : شهرستان مهریز زیر ساخت های خوبی در ساخت هتل ها در طی چند سال آتی در شهرستان مهریز انجام شده است.

انتهای پیام/ی

معرفی سرپرست میراث فرهنگی و صنایع دستی وگردشگری شهرستان مهریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.