نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت:

مشکل اقتصادی جدی نداریم

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: مشکل اقتصادی جدی نداریم و تورم ماهانه رو به کاهش است.

هیچ مشکل اقتصادی نداریمبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در حاشیه جلسه هئیت دولت  و در جمع خبرنگاران در خصوص طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: در بودجه ردیفی در این باره نداریم اما دولت از ردیف‌های دیگر بودجه این اقدام را انجام می‌دهد چراکه معتقد هستیم این کار باید انجام شود آنچه که مربوط به دولت می‌شود منابعش را از ردیف‌های موجود تامین می‌کنیم.

وی درباره حقوق بازنشستگان گفت: آنچه که از سازمان برنامه و بودجه برای بازنشستگان اختصاص پیدا می‌کند مربوط به بازنشستگان لشکری و کشوری است که ما امسال هم افزایش حقوق آنها را متناسب با شاغلان در حد همین ۲۰ درصد دیدیم که همان جدولی که برای شاغلان است بازنشستگان عزیز هم دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن ۵ هزار میلیارد تومان هم برای اجرای همسان‌سازی حقوق آنها علاوه بر آن افزایش متوسط ۲۰درصد کار اختصاص دادیم که الان در حال اجرایی شدن است. البته می‌دانید که در قانون بودجه برای همسان‌سازی، مبلغی حدود ۳ هزار و ۴۰۰ ملیارد تومان پیش‌بینی شده بود.

نوبخت افزود: از آنجایی که سازمان برنامه و بودجه این اختیار را داشت که بتواند از محل افزایش کل تا آنجایی که می‌تواند نسبت به افزایش این ردیف اقدام کند، ما این ۳ هزار و ۴۰۰ ملیارد تومان را به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: راجع به تامین اجتماعی هم همیشه براساس آنچه که در خصوص حقوق‌بگیران لشکری و کشوری صورت گرفته مصوباتی از سوی سازمان تامین اجتماعی و وزارت رفاه مطرح می‌شود که با آن توافقات دولت هم موافقت می‌کند تا پرداخت‌ها انجام شود. از نظر ما که در دولت هستیم مصوبه پرداخت‌های لشکری و کشوری الان در حال انجام است و اگر وزارت مربوطه که مسئولیت این کار را دارد یا سازمان تامین اجتماعی بخواهند استدلالی داشته باشند که ما باید به گونه دیگری عمل کنیم یا آنها باید براساس مصوبه دولت به یک شکل دیگری عمل کنند، دولت با نظر مثبت و مساعد نسبت به این عزیزان که شخصیت‌های زحمتکش کشور هستند برخورد می‌کند.

نوبخت در رابطه با برنامه‌های سازمان برنامه و بودجه برای ایجاد و حفظ ثبات در جامعه گفت: می‌دانید که بعد از یک نوسانی که در بازار ارز پیش آمد و بیشتر هم جنبه روانی داشت و ناشی از حس عدم اطمینان نسبت به آینده بود؛ این نوسانات باعث کاهش ارزش پول ملی شد. خوشبختانه الان کم کم این موضوع با توجه به اینکه سیاست‌های نظام کاملا در عرصه سیاست خارجی مشخص شد، در حال رفع است و ما هم در این راستا به ثبات رسیدیم.

وی افزود: خوشبختانه هم در ارتباط با نرخ تورم و هم رشد اقتصادی هرچند وضعیت مطلوبی نداریم اما هم تورم ماهانه رو به کاهش است که باید توضیح دهم که منظور ما این است که رشد تورم در ماه گذشته ۳/۴ درصد بود اما این الان به چیزی حدود ۰/۸ تقلیل پیدا کرده و نشان می‌دهد ما در خصوص مهار تورم در یکی دوماه گذشته موفق بودیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: رشد اقتصادی هرچند الان باز هم منفی است اما کاهش این رشد نسبت به فصل گذشته باز هم مناسب‌تر شد و فکر می‌کنم همان پیش‌بینی بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول که سال آینده رشد اقتصادی ایران مثبت می‌شود، محقق شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهد
۱۲:۴۳ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
سلام دولت نمی داند که از عید 98 تا امروز حداقل 95در صد کالا ومایحتاج مردم تا مرز 300 درصد افزایش داده شده وهنوز هم هر لحظه در حال افزایش چطور می گویند زبانم نمی چرخد بگویم 8. درصد واقعا سلامت باشید
Germany
ا
۱۶:۵۰ ۱۲ تير ۱۳۹۸
کی میشه از شر گرانی خلاص بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۱۲ تير ۱۳۹۸
توکشورما کی گفته تورم هست .نه مشکل اقتصادی داریم نه تورم همه چیزآرام است چون نجومی بگیره بیداره .این جور آدما نه احساس تورم میکنه نه مشکل اقتصادی رادرک می کنند .متاسفم ....
آخرین اخبار