باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

آشفته بازار در متروی تهران/ تبدیل ایستگاه مترو به بازار شام

متروی تهران با وجود سهم چشمگیری که در جابجایی شهروندان دارد، به کانون بزرگی برای حضور دستفروشان تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، دستفروشی پدیده‌ای است که این روز‌ها در اماکن عمومی نظیر مترو بسیار به چشم می‌خورد که عمده‌ترین دلیل وقوع این پدیده مسائل اقتصادی و اجتماعی است.

حال باید گفت که بیکاری، ازکارافتادگی، فقر و غیره عامل رشد روز افزون دستفروشی شده‌اند و متروی تهران با سهم چشمگیری که در جابجایی شهروندان به خود اختصاص داده، به کانون بزرگی برای حضور دستفروشان تبدیل شده است.

دستفروشان از مترو، این پاساژ پر از مشتری که بیش از ۴ ملیون مسافر برای تردد در آن عبور و مرور می‌کنند به راحتی نمی‌توانند بگذرند، چراکه بدون پرداخت اجاره، بیمه، مالیات و بعضا عرضه اجناس بی‌کیفیت به امرار معاش خود می‌پردازند.

آشفته بازار در متروی تهران

این در حالی است که هر روزه تعداد زیادی از دستفروشان در متروی تهران به صورت خانوادگی و قومی از شهر‌های مرزی یا از ساکنان جنوب و حومه استان تهران مشغول فعالیت هستند و هیچ شخصی هم با آن‌ها کاری ندارد، اما افرادی که وارد کار دستفروشی می‌شوند، قادر به تامین هزینه‌های زندگی خود به طرق معمول نیستند و مجبورند برای فرار از بیکاری یا به عنوان شغل دوم و سوم به دستفروشی روی بیاورند.

البته اخیرا متروی تهران با ایجاد بستری در داخل کریدور‌های خود نظیر چهارراه ولیعصر (عج) و ایستگاه‌های دیگر و اختصاص آن به فروشندگان سعی در کاهش این پدیده و کنترل آن کرده است که به نوبه خود راه حل مناسبی است، اما تفاوت اجناس فروشی در این غرفه‌های سیار نظیر تئاتر شهر و دیگر ایستگاه‌ها با آن چیزی که در داخل قطار‌ها توسط دستفروشان عرضه می‌شود، احتمالا عدم موفقیت این طرح را به دنبال خواهد داشت.

دستفروشان، بازاری با جمعیت میلیونی را هرگز رها نمی‌کنند و به هر طریقی راه خود به این بازار بزرگ را باز خواهند کرد، پس تنها راه حل موثر برای این پدیده، ساماندهی و صدور مجوز و صد البته کنترل همه‌جانبه دستفروشان و اجناسی است که آن‌ها عرضه می‌کنند، اما تاکنون تنها شاهد حضور این افراد در داخل واگن‌های مترو بودیم که اجناسی نظیر لوازم جانبی تلفن همراه، سیم شارژ، لوازم آرایش، پوشاک، مواد غذایی و همچنین آدامس‌های خارجی با جملاتی عجیب را می‌فروشند.

فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در گفت‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فعالیت دستفروشان در مترو اظهار کرد: در حال حاضر تعداد این افراد در حال افزایش است، اما بر فعالیت آن‌ها نظارت می‌شود.


بیشتر بخوانید: سونای رایگان در متروی تهران! / شاهکار مترو با روشن‌کردن بخاری به‌جای کولر در تابستان


مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با بیان اینکه این افراد به عنوان مسافر داخل مترو می‌روند و شروع به دستفروشی می‌کنند، گفت: برخی از دستفروشان زن هستند که برای مقابله با آن‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد.

وی ادامه داد: مسافران مترو باید در بخشی از این موضوع با ما همکاری کنند، چرا که روزانه بیش از ۱۲۰ قطار در حال حرکت است و هر یک از این قطار‌ها ۷ واگن دارند و به اندازه همه واگن‌ها نیرو نداریم.

امروزه دستفروشان نه تنها در واگن‌های مترو، بلکه در سکو‌های ایستگاه‌های مترو نیز حضور دارند و نیرو‌های امنیتی و حفاظتی مترو هیچ برخوردی با این افراد نمی‌کنند و این موضوع باعث نارضایتی شهروندان شده است، چراکه دیگر فضایی برای نشستن و عبور و مرور مسافران وجود ندارد.

آشفته بازار در متروی تهران

حضور این دستفروشان در سکوهای ایستگاه‌های مترو به راحتی قابل کنترل است و ماموران مستقر در سکو‌ها می‌توانند نسبت به ساماندهی دستفروشان حاضر در این محل‌ها اقدام کنند. این در حالی است که مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران از کمبود نیرو در داخل واگن‌ها خبر داد که علی‌رغم گفته این مدیر مسئول، حضور مأموران در سکو‌ها قابل مشاهده است.

با این حال آن دسته از شهروندانی که در ایستگاه‌های شلوغ غرفه‌هایی را اجاره کرده‌اند دچار مشکل می‌شوند، چراکه با وجود این افراد در سکو‌ها اجناس آنان به سختی به فروش می‌رسد و ضرر می‌کنند، پس بهتر است شرکت بهره برداری متروی تهران برای رفع این موضوع فکری کند، چراکه تبدیل شدن ایستگاه‌های مترو به آشفته بازار جلوه خوبی برای شهر ندارد.

پاسخ مترو تهران به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان

شرکت مترو تهران در پی انتشار گزارش باشگاه خبرنگاران جوان با عنوان «آشفته بازار در متروی تهران/ تبدیل ایستگاه مترو به بازار شام» با ارسال جوابیه‌ای اعلام کرد: احتراما پیرو انتشار خبری باعنوان؛ آشفته بازار در متروی تهران/ تبدیل ایستگاه مترو به بازار شام در روز شنبه ۱۵تیرماه ۹۸ جوابیه به شرح زیر ارسال می‌شود، خواهشمند است برابر قانون مطبوعات نسبت به انتشار آن اقدام کنید.

روز شنبه ۱۵ تیر ماه ۹۸ باشگاه خبرنگاران جوان در خبری با تیتر آشفته بازار در متروی تهران/ تبدیل ایستگاه مترو به بازار شام، سعی کرده پدیده دستفروشی را که این روز‌ها در تمام سطح شهر تهران دیده می‌شود را با زدن تیتری با این مضمون به ضعف عملکردی در مترو ربط دهد. این در حالی است که دستفروشی پدیده‌ای است که این روز‌ها در تمام اماکن عمومی به چشم می‌خورد و عمده‌ترین دلیل وقوع این پدیده مسائل اقتصادی و اجتماعی است، اما ربط دادن این پدیده به مترو که عامل اصلی آن بیکاری، ازکارافتادگی، فقر و ... عنوان می‌شود به مترو به عنوان یک شرکت خدماتی که وظیفه جابجایی مسافر را دارد، مربوط نمی‌شود.

شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه به عنوان اولین و بزرگترین شرکت ارائه دهنده خدمات حمل و نقل ریلی درون شهری در کشور مسئول ارائه خدمات حمل و نقل عمومی درون شهری همراه با دقت، ایمنی و سرعت است و همواره تمام توان خود را در این زمینه به کار گرفته است و با توجه به اینکه این ناوگان روزانه پذیرای بیش از دو و نیم میلیون مسافر است، پدیده‌ها و معضلات اجتماعی از جمله دستفروشی ناگزیر در آن بروز پیدا می‌کند که رسیدگی به آن‌ها همانند همه اماکن عمومی دیگر بر عهده سازمان‌های مربوطه و متولیان امر است.

البته این شرکت خود را موظف به تأمین رفاه و آسایش مسافران می‌داند و در این راستا همواره بهترین همکاری را با پلیس مترو و یگان انتظامی و سایر نهاد‌ها داشته است. همچنین پرسنل امور ایستگاه‌های شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه همواره نسبت به هدایت دستفروشان به خارج از ایستگاه و ممانعت از ورود آن‌ها (درصورت شناسایی) اقدام می‌کنند.

البته اخیرا متروی تهران با ایجاد بستری در داخل کریدور‌های ایستگاه‌های خود نظیر ایستگاه تئاترشهر و اختصاص آن به فروشندگان سعی در کاهش این پدیده و کنترل آن کرده است.

اما واقعیت این است که دستفروشی در مترو به سلیقه مسافران برمی‌گردد، آن‌ها هستند که تصمیم می‌گیرند که مترو یک محل امن برای تردد باقی بماند یا به یک مرکز خرید سرپایی اجناس تبدیل شود. اگرمسافران محترم از دستفروشان خرید نکنند، این افراد قطار‌های مترو را به عنوان محل کسب خود انتخاب نمی‌کنند و در نتیجه آرامش بیشتری در فضای مترو برقرار خواهد شد، چرا که قانونی برای ممانعت از حضور آن‌ها در مترو وجود ندارد.

شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه به منظور فرهنگ سازی و آموزش شهروندی در این زمینه هم اقداماتی انجام داده است که پخش پیام‌های بازدارنده از طریق پیج ایستگاه ها، پخش فیلم در مانیتور‌های داخل ایستگاه‌ها و قطار‌ها و نصب بنر‌های آموزش شهروندی در فضا‌های مترو جهت مقابله با دستفروشی از جمله آنهاست.

انتهای پیام/

برچسب ها: مترو ، شهرداری تهران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
حل مسئله خیلی سخت نیست،
شما باید اینها را جمع کنید، اگر مال شهرستان هستند بفرستید شهرستان خودشون بزارید اینها تو شهرستان بمونند و خرید اینترنتی را راه بیاندازید.
Germany
دنا
۰۱:۵۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
متاسفانه دستفروشان سبب آزار و اذیت مسافران می شوند شلوغی بیش از حد مترو و جار و جنجال و رفتارهای بی ادبانه و گستاخانه دستفروشآن و عدم توجه به فرهنگ شهرنشینی زیاد شده است برخورد ناجا و پلیس لازم و ضروری است
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۶:۲۰ ۱۹ تير ۱۳۹۸
سلام میگید دستفروشا جمع شن آیا کسی از اجاره غرفه های تو مترو خبر داره زیر گذر ولی عصر اجاره هر میز در ماه ۱۰ میلیون تومانه آزادی ۶ میلیون در ماه با این وضع بد اقتصادی چطور میشه این اجاره ها رو داد راست میگه شهرداری بیاد اجاره ها رو پایین بیاره ببینه همه میرن بگیرن یا نه مسئولین ما همیشه بجای حل مسئله بفکر پاک کردن مسئله هستن من خودم مستاجرم با پدر سرطانی کجا بهم کار میدن مخارج زندگیمو چطور تامین کنم تمام دست و پاهام درد میکنه فکر میکنید حمل ساک به اون سنگینی کاره راحتیه کی گفته در آمد میلیونی ما داریم از جونمون مایه میزاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
شما اینقدر مشکل دارید باید برید کمیته امداد، اونجا می تونند به شما کار آفرینی یاد بدهند که هم درآمد کسب کنی و هم اینقدر اذیت نشوید. هم مردم و هم دستفروشان در گرفتاری هستند،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۵ تير ۱۳۹۸
خوب اینا ناچارن خرج دارن کرایه خونه دارن هزارتا بدبختی دارن تو این وضعیت،خدا به دادشون برسه آدم مجبور نباشه غرورشو زیرپاش نمیذاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
این دلیل نمیشه که جلوشون نگیرن.
اینها فقط خرج ندارند و بدبخت نیستند، مسئولین باید رسیدگی کنند.
من دو سال پیش یک طرح ملی برای مبارزه با آسیب های اجتماعی داشتم که این را هم سر و سامان می داد.
اما متاسفانه مسئولین وزارت کشور در امور مبارزه با آسیب های اجتماعی اصلا اهمیت ندادند.
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۰:۳۷ ۱۵ تير ۱۳۹۸
کسی نیست رسیدگی کنه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۵ تير ۱۳۹۸
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۵۸ ۱۵ تير ۱۳۹۸
واقعا باید یک فکری بشه این دستفروشی تو مترو دیگه داره تبدیل به فاجعه میشه.چند وقت پیش با یکی از دوستان چینی داشتیم تو مترو بودیم جلوش آبروم رفت یکی با دف اومد یکی گدایی میکرد از خجالت آب شدم
Iran (Islamic Republic of)
ali
۰۸:۴۵ ۱۵ تير ۱۳۹۸
بیکاری بیداد می کنه
Malaysia
ناشناس
۰۶:۴۱ ۱۵ تير ۱۳۹۸
دستفروشی چه عیبی داره ؟. خوبه که .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۵ تير ۱۳۹۸
نه وقتي كه با كيف و چمداني هايي به اندازه خود واگن هاي قطار وارد مي شوند و از اين سر قطار به اون سر قطار مي روند مسافر را له مي كنند .
مسافراي مترو مجبورن خودشونو فقط چپ و راست كنند ماشاا.. تعداد دستفروشا هم كه كم نيست اين مياد و اون ميره
Iran (Islamic Republic of)
مرسده
۰۳:۰۶ ۱۵ تير ۱۳۹۸
شاید به پول احتیاج دارند.در حد توانم خرید میکنم ازشون
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۲۳:۳۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
به نظرم کار خوبه هر کجا باشه چه کار کنه نمیتونه اجاره بده چه عیب داره میترو کار دطت فروشی بشه به هیچ چیزی اثری نداره مگه چه کار میکنه که باعث میشه کسی بگه من خسته ام تو صندلی خودت بیشین ان بدبخت بذار نان حالای داربیارهاتفاق یک بتر از دلان کیف خریدم وخیای قیمت مناسب بوده وان اقا هم نانی در اورده واسه خانوادش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۴ تير ۱۳۹۸
ای کاش شما شکم سیرای مثل این دسفروشا بودید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۶ تير ۱۳۹۸
من نمیدونم ملت کی میخوان بفمن فقر و نداری مجوز قانون شکنی نیست ولی میگن ثواب ساختن با فقر ناخواسته در حد شهادته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۴ تير ۱۳۹۸
راست میگن ریشه یابی کنن ببین علتش چیست مگه دستفروشی هم شغله مردم‌مجبورند شکم سیر از گرسنه خبر نداره فکر کنم با جمع کرون دستفروشها مشکله کشور حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
حیدر
۲۰:۲۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
شهرداری تهران مسبب این امر غیر فرهنگی هستند اگر در ایستگاه مترو میدان محمدیه خط یک بروید مواد فروش ها را هم میبینید.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۲۰:۱۹ ۱۴ تير ۱۳۹۸
از روی ناچاری میان دستفروشی خوبه برن زورگیری کنن دزدی کنن کسی مشکل داره جنس نخره وقتی مسولین اشتغال زایی نمیکنن مردم به این روز میفتن اکثرا فارغ تحصیل دانشگاه هستند فقیر هستن مجرم نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
دستفروشی در مترو جایی برای سرگرم کردن هزاران جوان بیکار ه. چرا گیر بدن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۱۹:۵۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
شرایطی به وجود آمده که هر کس وهرجا بدنبال تامین منافع خودشه. بی قانونی داره بیداد می کنه..... از نمونه های کوچک مثل همین دست فروشی تو مترو و اتوبوس و همه جای بازار و خیابان ها. عمودی پارک کردن بعضی ها تو پیاده رو وبستن راه پیاده رو. گرانی های بی حساب و کتاب مواد غذایی و میوه و گوشت..... ساخت و سازهای غیر مجاز مدیران دولتی تو منابع طبیعی.... به هر کدام از این ها هم که اعتراض هم کنی خیلی پررو و حق به جانب میگن چون فلانجا اینجوریه ما هم حق داریم. همون گنده ها نمیذارن قانون اجرا بشه چون اول از همه خودشان باید جوابگو بشن.
Iran (Islamic Republic of)
اعتمادی
۱۹:۲۴ ۱۴ تير ۱۳۹۸
بهترین راه حل مبارزه خوده مردم با این مسله هستش اگر این مسله برای مردم آزار دهنده هستش پس چرا با خرید از دستفروش ها اونهارو حمایت میکنند چه بسا که حضوره دستفروش ها تفریحی برای قشر متوسط ووضعیف جامعه به شمار میره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۴ تير ۱۳۹۸
اگر بخواهند مغازه اجاره کنند باید به فکر اجاره و پول پیش و مالیات و آب و برق و گازش باشند قطعا" اگر مقدورات لازم بود کسی حاضر به دست فروشی نبودو کسانی که دست فروشی میکنند قطعا" سرمایه دار نیستند منظورم کلی بود حالا شاید یکی دو تا سرمایه دار خسیس هم بینشان باشند ولی در کل دست فروشان بدلیل بالا بودن اجاره و سایر موارد نمتوانند مغازه اجاره کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۴ تير ۱۳۹۸
من نظری ندارم
Sweden
Majid
۱۸:۱۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
این وضع مترو دستفروشی را من هیچ جای اروپا ندیدم .مگه تو ایران سوپر مارکت نیست؟؟؟؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۴ تير ۱۳۹۸
از انجاییکه متاسفانه خرید و کمک به دستفروشها به اشتباه مهربانی به انها تلقی میشود و درامدها انها در چهارراه ها و مترو تهران بسیار بالاست . به راحتی نمی شود انها جمع کرد و روز بروز بر تعداد آنها اضافه می شود.
Iran (Islamic Republic of)
اعطم
۱۶:۵۴ ۱۴ تير ۱۳۹۸
بشدت وصع آشفته و افتضاحی بر پا شده و خیلی خیلی مترو وضعیت بدی پیدا کرده اینجوری به نا کجا آباد میریم آدم تو مترو سرسام میگیره از مترو بیزار شدم بذلیل دست فروشها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۴ تير ۱۳۹۸
یکسری آزادی های در ایران هست که در هیج کجای دنیا نیست بنده به واسطه شغلم زیاد به کشورهای دیگر مسافرت می کنم به عقیده بنده همین آزادیهای بیش از حد در آینده نزدیک یک مشکل اساسی برای کشور وجامعه ایجاد می کند .
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۱۵:۵۶ ۱۴ تير ۱۳۹۸
امان از دست فروش های اقا ... که با پرروگی هر چه تمام تر توی قسمت زنونه دست فروشی میکنن. اقا دست فروش خانم رو نگرفتید هم نگرفتید . این اقایان دست فروش را که میان قسمت زنونه رو بگیرید لااقل .
Germany
ناشناس
۱۵:۴۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
این بساط ها باید جمع و در حالت ایده آل باید ساماندهی بشه نه اینکه هر کسی هر جایی خواست بساط پهن کنه و با این کار یه رانت هم در شهرداری ایجاد کنه. دلسوزی بی مورد و بیجا مملکت رو به فنا میده.
متاسفانه ما ایرانیها حد وسط نداریم یا افراط می کنیم یا تفریط!!!
Iran (Islamic Republic of)
جلالی
۱۵:۲۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
خیلی وضع مترو وخیم شده ادم س سام میگیره از این داد وهوار کردن دست فروشها
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۵:۲۱ ۱۴ تير ۱۳۹۸
با سلام! دوستان عزیز معطل دست فروشی نه فقط در ایستگاهها و داخل واگنهای مترو بلکه در همه جای این میهنمان مشکل ساز شده و این را نباید مشگل فقر بدانیم بلکه وضعیت مالی دستفروشان از من و شما خیلی بهتره چون نه مالیات نه عوارض و نه پول آب و برق و... پرداخت میکنند تازه سود هم میبرند و تنها برخورد با آنها با قوه محترم قضائیه میباشد که بااین معزل بطور اساسی برخورد کند چون متاسفانه فراگیر شده و بیش از نیمی از جمعیت کشور به دست فروشی و حتی تکدی گری روی آورده اند و این استدعا را از جناب رئیسی رئیس محترم قوه قضائیه را دارم همچون دیگر معضلات جامعه با آن برخورد جدی کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
شکم سیری! تو کاز محنت دیگران بی غمی نه شاید که نامت نهند آدمی
Iran (Islamic Republic of)
Fahad
۲۳:۲۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
ای کاش تو دیگه نظر نمیدادی بهتر بود, تو که از وضعیت اقتصادی مردم خبر نداری لطفا خاموش باش انسانیت خودتو زیر سوال نبر!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۵ تير ۱۳۹۸
اگه خیلی راحته دستت و جلو دیگرا دراز کنی بسم الله با تکدی گری مخالفم ولی با دستفروشی نه البته نه هر جایی . اگه مسولان با احترام باهاشون برخوردکنن .مشکلی پیش نمیآد.
Iran (Islamic Republic of)
مطلق
۱۴:۵۸ ۱۴ تير ۱۳۹۸
چه عیبی داره آخه نان حلال در میارن از خوشی نیومدن همه با رضایت خرید میکنن خیلی ام خوبه یه زره صبر حوصله اتون و بیشتر کنید مهربون باشیم شاید فردایی نباشد
Iran (Islamic Republic of)
مهدي حکيمي نيا
۲۰:۰۹ ۱۴ تير ۱۳۹۸
بحث شکم سيري نيست. ما هم از فرط خستگي کار روزانه و سحرخيزي گاهي مترو را مأمني براي خواب قرار مي‌دهيم اما متأسفانه با صداي نابهنجار برخي و کوبيدن لامپ نشکن به در و ديوار و بادکني که ترکيده نمي‌شود! از خواب مي‌پريم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۴۴ ۱۴ تير ۱۳۹۸
امام زمان را میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۱۵ تير ۱۳۹۸
دعاى فرج زياد بخون برادرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۴ تير ۱۳۹۸
وقتي با اينكه همه ميدونن قيمت مترو رو زميني نصف زير زمينيه ولي چل پنجاه ميليارد دلار خرجش ميكنن معلومه كه پول برا كارخونه زدن و تجهيزاتشون نميمونه و بيكاري زياد ميشه
Germany
ايرانى اصيل
۱۴:۳۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
البته من به اين قشر زحمتكش كارى ندارم. ولى خود شما دوست عزيز كه ميگى كارى به اينها نداشته باشيد آخه هر چيزى جايي داره! شما بيا مترو كشورو با مترو كشور روسيه مقايسه كن!!! چرا بايد مترو ما انقدر بى نظم باشه!؟ شلوغى از جمعيت مسافر كم بود اينها هم اضافه شدن!؟ مسخرس ! آدم خندش ميگيره ، فقط مونده يخچال سايد باى سايد بفروشن! همينطور فروشندگان آقا هم وسط خانما ميان و تو بساط لباس خانمها...
Iran (Islamic Republic of)
Sa
۲۳:۲۲ ۱۴ تير ۱۳۹۸
اره خوب اقتصاد روسیه با ماهم مقایسه کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۵ تير ۱۳۹۸
Sa گرامى سنگ بزرگ علامت نزدنه! فعلا از ظاهر شروع كنيم تا به پايه برسيم كه وقت بيشترى ميخواد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
وقتي ملت ازشون جنس ميخرن معلومه اونام زياد ميشن
حداقل بين واگنا تيغه بكشن كه بين واگنا كمتر بتونن جولان بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۴ تير ۱۳۹۸
واقعا چهره ی تاسف باری رو برای شهر ایجاد میکنند،و از طرفی آرامش رو کاملا به هم میزنند باید هر جور شده جلوی این دستفروش ها رو گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۴ تير ۱۳۹۸
یک عده شکم سیر بی دغدغه
Iran (Islamic Republic of)
حاج خلیل
۱۳:۵۵ ۱۴ تير ۱۳۹۸
بنظرم مشکل مسافران متروهستند که ازاین دستفروش ها جنس نامرغوب می خرن مگه نمی گوئید اجناس بنجل نخرید آقا نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
من خارج نرفتم نمیدونم انجا هم اینجوری؟
Germany
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
منم نرفتم. اما عمرا اينطورى باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
بله همش از بیکاریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
اینها که فروشنده هستند. بعضی که گدایی می کنند و بعضی هم ظاهری کثیف و آلوده دارند که در اثر رفت و آمدشان بین مسافران، خودشون رو به دیگران می مالند که می تونه موجب بیماری بشه. بعضی هم سمج هستند و می خواهند به زور کالایشان رو بفروشند که اصلاً خوب نیست. فضا تعبیه کنید تا آنها آنجا بروند نه داخل مترو و راه روها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۱۴ تير ۱۳۹۸
زمان قالیباف هم مترو همین بی سروسامانی داشت.دستفروشهاراباید سامندهی کردیه جای براشان درنظر بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
جاج خلیل
۱۳:۱۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
مردم نخرند
Pakistan
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۴ تير ۱۳۹۸
مترو اینقدر فاجعه شده که حاضرم با خودرو شخصی برم ولی تو این آشفته بازار نباشم
اصلا نمیشه تو مترو ایستاد وسط مترو فقط دست فروش
حداقل هر واگن رو به یکی دو نفر اجاره بدن
نه هر واگنی ده تا مسافر داره
بیست تا فروشنده
این نشانه ضعف مدیریت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
جمع آوری متکدیان و دستفروشان را خواستاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۴ تير ۱۳۹۸
لطفا به مسئولین برسونید به وضعیت مترو سر و سامان بدهند. این خواست اکثر شهروندان تهران است. بنده از نزدیک متروی چندین کشور دیگر را که برخی مشکلات اقتصادی بدتر از کشور ما را هم داشته اند، دیده ام. هیچیک به آشفتگی مترو تهران نبوده است. به نقطه نظرات احساسی برخی افراد هم که این معضل فرهنگی رو به بیکاری و امثالهم گره میزنند نبایستی توجه کرد. هر چیزی در جای خودش بایستی بررسی و حل شود. مترو جای دستفروشی و تردد بسیار پر سر و صدای دستفروشان نیست. مترو مکان آزار مسافران توسط دستفروشانی که بنظر میرسد از اغلب از یک طائفه، منطقه یا استان کشور هستند، شده است.
Germany
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
با این بساط کردنها شهرداری دیگه شورش رو در آورده!!!
Germany
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
گداهای پشت چراغ قرمز هم که از رانندگان به نوعی خفت گیری می کنن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۴ تير ۱۳۹۸
متاسفانه تهران پر از متكدي و دستفروش شده بعد ازظهرا ها اكثر پياده رو هاي شهر پر از اين افرادند جايي براي رفت و آمد مردم نميذارن مردم تهران اين همه ماليات ميدن ولي متاسفانه هيچ رفاهي ندارن تهران پر از شهرستاني ها شده
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۲:۴۷ ۱۴ تير ۱۳۹۸
اونایی که از این وضع به هر بهانه ای حمایت می کنند، زمانی را ببینند که دیگه نمی شه تو بازار مترو حرکت کرد.
هر کدام از دستفروش ها هم سرقفلی دارند، مگر قراره مشکله بیکاری را با دستفروشی تو مترو حل کرد، ریشه جای دیگری است.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۲:۴۴ ۱۴ تير ۱۳۹۸
بانوان دستفروش مترو، از پاک ترین، باغیرت ترین و نجیب ترین بانوان جامعه هستند که با انجام دست فروشی چرخ یک زندگی رو می چرخونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۴ تير ۱۳۹۸
ایرانیزه شدن مترو!!!!
خیلی هم جالبه .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ارزو
۱۱:۵۵ ۱۴ تير ۱۳۹۸
حالا میخاد یه لقمه نون دربیاره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۴۸ ۱۴ تير ۱۳۹۸
لطفا به موضوع دستفروشی در پارکینگ های اطراف جاده‌ها هم بپردازید. چند سالی است باب شده بخصوص در اتوبان قم کاشان که دستفروشان پارکینگ اضطراری کنار اتوبان را به محل فروش اجناس خود تبدیل کرده آمد و پلیس هم هیچ برخوردی نمیکند.
این وضعیت خیلی خطرناک است. خودروی عبوری با سرعت بالا تصمیم به ورود به پارکینگ میگیرد اما وسط پارکینگ بساط دستفروش قرار دارد.
Netherlands
انسان
۱۱:۴۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
دیوار کوتاه تر از اینا ندیدین، به لاکچریا گیر بدین...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۴ تير ۱۳۹۸
مدیر عامل متروی تهران چه نسبتی با آقای نوبخت رئیس برنامه و بودجه دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۴ تير ۱۳۹۸
ما بدون اینکه ظرفیت کار و کسبهای اقتصادی و آبرومند را فراهم کنیم فقط ادای کشور های پیشرفته را در میاریم چه کار داریند بنده های خدا را. کجا برند؟ چه کار کنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۴ تير ۱۳۹۸
خیلی دوست داریم ظاهر خوب داشته باشیم اما به بطن اینا اصلا توجهی نمی شود.باید شغل فراهم کرد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۲۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
اتفاقا خیلی ها از این طریق امرار معاش میکنند چه اشکال داره وقتی کار درست وحسابی ندارن از این طریق ارتزاق کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۱۴ تير ۱۳۹۸
این بنده های خدا دارن نون حلال در میارن. اونقدر پول ندارن که بتونن جایی رو برای فروش اجناسشون اجاره کنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
بابا ول کنید این بیچاره ها را دارند کاسبی می کنند ومردم هم با رضایت می خرند چه ایرادی دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۴ ۱۴ تير ۱۳۹۸
دست فروشی تا وقتی باعث مزاحمت برای دیگران نشه ایرادی نداره درصورتیکه دست فروشی در مترو به وضوح برای دیگران داره مزاحمت ایجاد می کنه
Germany
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۴ تير ۱۳۹۸
مملکت رو همین دلسوزیهای بی مورد و بیجا به فنا داده دیگه!
همیشه از یه طرف بوم می افتیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۴ تير ۱۳۹۸
اینم راهکار داره، مدیریت کنید شیک و پیک سهم خود بستانید، هم کاسبی باشه هم شما ها به سودی برسید چه عیب داره، حالا هی بجنگید با اینها، میشه صلح کرد میشه با هم کنار هم خوب زندگی کرد و هر کس یه لقمه نانی در بیاورد لی مدیریت شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
ای داد بیداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۵ ۱۴ تير ۱۳۹۸
مترو واقعا بازار شام شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۴ تير ۱۳۹۸
بعضي دستفروشها چمدانهاي بزرگ اجناس را با خودداخل واگنها مي كشند از روي پاي مسافران رد ميكنن باعث ازار و اذيت مسافران ميشن اگر هم معترض بشيم با بي ادبي جواب ميدن مسولين مترو بايد قانوني بذارن كه دستفروشها فقط يك ساك كوچك داخل واگنها بيارن واجازه فروش اجناس خارجي هم نداشته باشن خوراكيهاي و لوازم آرايشي غيربهداشتي هم ممنوع باشه سر وصدا زياد براي فروش كالاشون نداشته باشن خيليها بخاطر اين همهمه داخل مترو از اين وسيله نقليه استفاده نميكنن و با خودرو شخصي رفت و آمد ميكنن
Iran (Islamic Republic of)
افسانه
۰۹:۵۸ ۱۴ تير ۱۳۹۸
اتفاقا هروقت من از مترو خرید کردم پشیمون نشدم چون هم قیمتش مناسبه هم جنسش با کیفیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۴ تير ۱۳۹۸
خدا رحمت کنه آقای قالیباف رو..
کیف می کردی توی مترو قدم می زدی زمان ایشون. انقدر که منظم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۲ ۱۴ تير ۱۳۹۸
مگه رحمت خدا رفتن!؟؟!!خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۱۴ تير ۱۳۹۸
خب دولت سازوکار شغل ایجاد کنه تا به این وضعیت نیفتیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۴ تير ۱۳۹۸
چه ربطی داره آخه؟ اینهمه آدم شغل ندارند میان تو مترو مزاحمت ایجاد کنند؟
آخرین اخبار