با رقابت بیش از ۱۹ هزار داوطلب؛

آغاز بزرگترین ماراتن علمی کشور در قم/بیشترین تعداد داوطلبان قم در گروه تجربی

هم زمان با سراسر کشور ،کنکور سراسری سال ۱۳۹۸ در قم ظرف امروز و فردا در پنج حوزه‌ی امتحانی برگزار می‌شود.

آغاز بزرگترین ماراتن علمی کشور در قم/بیشترین تعداد داوطلبان قم در گروه تجربیمحمدی،نماینده‌ تام الاختیار سازمان سنجش و آموزش کشور در قم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛گفت:هم زمان با سراسر کشور کنکور سراسری سال ۱۳۹۸ در قم، صبح پنجشنبه ۱۳ تیرماه با رقابت داوطلبان  گروه آزمایشی ریاضی و انسانی آغاز شد.

وی افزود:این آزمون بعداز ظهر امروز پنجشنبه با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی هنر و روز صبح جمعه  با رقابت گروه آزمایشی تجربی و بعداز ظهر جمعه با رقابت گروه آزمایشی زبان های خارجه به پایان می رسد.

محمدی ادامه داد:این آزمون با رقابت ۱۹ هزار و ۲۲۸ داوطلب در پنج حوزه دانشگاه قم، دانشگاه مفید دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و آموزش و پرورش در چهار گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، تجربی و زبان برگزار می‌شود.

نماینده‌ تام الاختیار سازمان سنجش و آموزش کشور در قم  بیان کرد:آزمون‌های نوبت صبح راس ساعت هشت صبح و در نوبت بعداز ظهر راس ساعت ۱۵:۳۰ برگزار می‌شود ، آغاز فرآیند آزمون از ساعت هفت صبح است لذا باید داوطلبان نیم ساعت قبل از برگزاری آزمون در حوزه امتحانی خود حضور یابند.

محمدی با اشاره به افزایش حدود ده درصدی تعداد شرکت کنندگان کنکور سراسری سال ۱۳۹۸ عنوان کرد:از ۱۹ هزار و ۲۲۸ داوطلب کنکور سراسری امسال ۱۱ هزار و ۲۱۲نفر خانم و ۸ هزار ۱۶نفر آقا هستند که این میزان در سال گذشته  ۱۷ هزار و ۳۱۴نفر بود.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش و آموزش کشور در قم ادامه داد:بیشترین تعداد شرکت کنندگان با ۱۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته مربوط به گروه آزمایشی تجربی است.

وی خاطر نشان کرد:نتایج اولیه این آزمون نیمه مرداد ماه و نتایج نهایی اواخر شهریور ماه اعلام می‌شود.

انتهای پیام/ش

کنکور سراسری سال  ۹۸در قم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.