حجت‌الاسلام مروی در قم:

عزت دنیا و آخرت در گرو پیروی از ولی فقیه/ولایتمداری مهم‌ترین ویژگی حضرت معصومه (س)است

تولیت آستان قدس رضوی گفت:عزت دنیا و آخرت،استقلال و شرافت شیعیان در گرو پیروی از ولی فقیه زمان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی،صبح روز پنجشنبه در مراسم آغاز جشن‌های دهه کرامت در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) که در شبستان امام خمینی (ره) برگزار شد با نقل روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: از جمله مسائلی که سبب انحطاط و یا عزت یک شخص، جایگاه و مقام می‌شود نسبتی است که او با شخص، جایگاه و مقام دیگر پیدا می‌کند.

وی با بیان قداست برخی مکان‌ها و زمان‌ها گفت: برای نمونه مسجد مکان مقدسی بوده که در این مکان‌ها باید با طهارت وارد شد و یا برخی زمان‌ها مثل ماه مبارک رمضان دارای قداست و شرافت خاصی است که باید مورد احترام قرار گیرد.

 همچنین با تأکید بر قداست و شرافت برخی شخصیت‌ها عنوان کرد: اگر می‌خواهیم توجه شخصیت عالی‌مقامی را متوجه به خودمان کنیم باید کسانی را که مورد علاقه وی بوده را دوست بداریم و مورد تکریم و احترام قرار دهیم.

حجت‌الاسلام مروی با تأکید بر احترام، تعظیم و تکریم امامزادگان گفت: با تکریم و تعظیم این بزرگواران خوشنودی خداوند، پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) را نصیب خود می‌کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی ضمن تبریک فرارسیدن سالروز میلاد کریمه اهل‌بیت (س) عنوان کرد: عظمت فاطمه معصومه (س) فقط به این نیست که این بزرگوار دختر، خواهر و عمه امام (ع) بودند، بلکه آن حضرت غیر از این انتسابشان دارای برجستگی‌ها و مقامات ارزشمندی بوده که سبب مقام والای ایشان شده است و در وصف آن حضرت همین بس که برای آن حضرت زیارت معصومه وارد شده است.

وی با بیان عظمت و ثواب زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: دلیل نخست عظمت آن حضرت به مقام و شأن علمی کریمه اهل‌بیت (س) برمی‌گردد، زمانی که امام موسی کاظم (ع) در سفر بودند حضرت فاطمه معصومه (س) پاسخ سؤالات شرعی و علمی شیعیان را دادند که حاکی از عظمت علمی آن بانو است.

حجت‌الاسلام مروی ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه (س) از مدینه هجرت کرد و در راه امامت و ولایت جان عزیزش را فدا کرد و مانند عاشقی در راه وصال معشوق جان سپردند، حضرت معصومه (س) فدایی امام هشتم هستند، آن حضرت به مقام امام رضا (ع) عارف بوده و دارای بصیرت و معرفت بود.

تولیت آستان قدس رضوی، رابطه امام هشتم با حضرت معصومه (س) را عشق به فضیلت‌ها عنوان و تصریح کرد: همان‌طور که حضرت عباس (ع) در این راه جان خود را فدا کردند حضرت معصومه (س) نیز در راه اطاعت از ولایت و امامت جان خود را فدا کردند.

وی زیارت با معرفت حضرت معصومه (س) را مورد تأکید قرارداد و گفت: نباید فقط زیارت را معطوف به طواف کردن جسم خود گرداگرد ضریح مطهر کنیم بلکه باید روح و فکر و اندیشه‌مان را هم در طواف اهل‌بیت (ع) قرار داده و مطهر کنیم.

حجت‌الاسلام مروی با بیان اینکه شیعیان و مؤمنان باید نسبت به وظیفه و نقش خود در دوران غیبت آگاه باشند، تأکید کرد: در این دوران باید پیرو فقیهی آگاه، بصیر و شجاع بود و خود را باید در مسیر اطاعت از این شخص قرارداد، زیرا مسیر اولیاء و انبیاء این بوده است.

تولیت آستان قدس رضوی در پایان عزت دنیا و آخرت، استقلال و شرافت شیعیان را در گرو پیروی از، ولی فقیه زمان دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم جزو پیروان واقعی ائمه معصومین (ع) و انبیاء و اولیاء قرار بگیریم.

انتهای پیام/پ/ش

مراسم آغاز جشن‌های دهه کرامت در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.