پیام آیت‌الله علوی‌گرگانی به مناسبت آغاز دهه کرامت:

دهه کرامت فرصتی برای ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع)است‌/دختران نقش بسیار مهمی در تعیین سرنوشت جامعه دارند

دهه کرامت فرصتی برای ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) است‌/دختران نقش بسیار مهمی در تعیین سرنوشت فرهنگی و فکری جامعه دارندآیت الله علوی گرگانی گفت:دهه کرامت فرصت خوبی برای ترویج سیره و فرهنگ اهل‌بیت (ع) و الگوگیری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛متن پیام آیت‌الله علوی گرگانی از مراجع عظام تقلید هم زمان با آغاز جشن‌های دهه کرامت که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) قرائت شد به شرح زیر است:

امامزادگان محترم، انوار درخشانی هستند که بر تارک مملکت اسلامی ما می‌درخشند و تجلی‌بخش نور ولایت هستند، لذا گرامیداشت این ذوات پاک و نورانی می‌تواند در راه تکامل و سعادت انسان مؤثر باشد.

یکی از این امامزادگان عزیز که در شهر قم حضور یافته و باعث نورانیت هرچه بیشتر این شهر مقدس شده است، حضرت فاطمه معصومه (س) است.

آن بانوی گرامی، دارای شخصیتی رفیع و والامقام است به‌طوری‌که برخی از ائمه اطهار (ع) از این بانو، با جلالت و تکریم یاد کرده‌اند و حتی پیش از ولادت آن حضرت، بلکه پیش از ولادت پدر بزرگوارش اشاراتی از او بر لسان بعضی از ائمه (ع) همانند امام صادق (ع) آمده و از مقام والای او سخن گفته‌اند.

امروز به یمن مقدم دخت حضرت موسی بن جعفر به نام روز دختر نام‌گذاری شده است، اینجانب میلاد پرنور و سرور کریمه اهل‌بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه کرامت و روز دختر را به تمامی شیعیان و ارادتمندان ائمه اطهار (ع) به‌ویژه خواهران گران‌قدر و ساکنان و مجاوران و زائران، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

یقینا دختران امروز که مادران فردا هستند، نقش بسیار مهم و حساسی در تعیین سرنوشت فرهنگی و فکری جامعه دارند، که با تأسی از اسطوره علم و عفاف حضرت فاطمه معصومه (س) و با الگوپذیری از ایشان در زمینه تعالی معنوی، اخلاقی و علمی نسل‌های آینده گام برمی‌دارند.

این بانو و این دختر جوان که تربیت‌شده دامان اهل‌بیت پیغمبر (ص) است، با عبور از شهر‌های مختلف و پاشیدن بذر محبت، معرفت و ولایت در طول این مسیر و فرود آمدن در شهر مقدس قم، موجب شده که این شهر در آن دوره تاریک حکومت جباران، جایگاه والایی پیداکرده و پایگاهی بشود که انوار علم و انوار معارف اهل‌بیت را به سراسر دنیای اسلام از شرق و غرب منتقل کند.

دهه کرامت که با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و با میلاد با سعادت حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی‌الرضا (ع) پایان می‌یابد، فرصت خوبی برای ترویج سیره و فرهنگ اهل‌بیت (ع) و الگو گرفتن از منش این بزرگواران است.

انتهای پیام/ش

متن پیام آیت‌الله علوی گرگانی به مراسم آغاز دهه کرامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.