معرفیRage ۲؛ یک بازی در قالب جهانی خیالی

کاربر در بازی Rage ۲ در نقش Walker قرار می‌گیرید که آخرین بازمانده از رنجر‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، وقایع داستانی بازی Rage ۲ درست ۳۰ سال بعد از اتفاقات بازی اول رقم می‌خورد، یک جهانی خیالی که با برخورد یک سیارک به نابودی کشیده شده است و گیمر باید آن را به پایان برساند. اما این بازی چه خصوصیاتی دارد؟! زمانی که  Doom مجددا احیا و تمام زمان و نیروی id Software به ساخت این فرانچایز اختصاص داده شد، چندان عجیب نبود که توسعه Rage ۲ به استودیویی دیگر واگذار شود و به همین منوال، وظیفه ساخت اثر مورد اشاره، به Avalanche Studios محول شد.

Rage ۲ دهه‌ها پس از  نسخه اول روایت می‌شود، درست در جایی که کنترل «واکر»، آخرین رنجر بازمانده در جهانی پساآخرالزمانی، به بازیکن سپرده می‌شود. جهانی خیالی که با برخورد یک سیارک به نابودی کشیده شده و حالا جهش‌یافته‌ها آن را به تصرف خود در آورده‌اند. نسل بشر رو به نابودی است و زیست‌گاه‌هایی جدید ایجاد شده است؛  زیست‌گاه‌هایی که محل زندگی جناح‌های متفاوت است و گروهی با نام Authority خود را به عنوان نیروی نظامی جدید معرفی کرده است.

 

گروه شرور داستان به دنبال تکنولوژی برای تحکیم حکومت دیکتاتوری خود است و وظیفه شماست که مقابل آن‌ها بایستید و رئیس‌شان را از پیش رو بردارید و به همین سادگی می‌توان ستینگ و داستان را در چند جمله خلاصه کرد. مواردی که همچون نسخه اول پیش پا افتاده هستند و با استاندارد‌های روز کیلومتر‌ها فاصله دارند. به طور خلاصه باید گفت وقتی با مفهوم Post-Apocalyptic سروکار داریم نخستین کلمه‌ای که به ذهن ما خطور میکند کلمه‌ی بقاست!

معرفیRage ۲؛ یک بازی در قالب جهانی خیالی

وقایع بازی Rage ۲

Rage ۲ نیز به مانند بازی نخست در چنین فضا و دنیایی دنبال می‌شود. وقایع داستانی این نسخه ۳۰ سال بعد از اتفاقات بازی اول رقم می‌خورد و در آن کلی شخصیت‌های جدید و یکی دو شخصیت آشنا را شاهد هستیم. شما در بازی در نقش Walker قرار می‌گیرید که آخرین بازمانده از رنجر‌ها محسوب می‌شود. تعداد اکثریت انسان‌ها طی وقایع ناشی از ۹۹۹۴۲ Apophis از بین رفته اند و تنها تعداد کمی باقی مانده اند.

گرافیک و موسیقی بازی Rage ۲

Rage ۲ با وجود گرافیک فنی متوسط و کیفیت نهایتا قابل قبول بافت‌هایش، در زمینه هنری سطح خوبی دارد؛ به طوریکه می‌توان از تنوع محیط‌هایش راضی بود و حتی افکت‌هایی مثل نورپردازی‌ها هم در فضا‌های بسته حس و حالی علمی‌و‌تخیلی و در فضا‌های باز هم حس و حالی آخرالزمانی را تا حدود زیادی منتقل می‌کنند و حتی هر از گاهی در اثر تابش نور خورشید و انعکاس خوب آن از روی اجسام، صحنه‌های چشم‌نوازی در بازی پدید می‌آید.

به طور کلی، اگر ریج را اثری کالت بدانیم؛ نسخه دوم بیشتر هدفی تجاری را دنبال کرده که احتمالاً نخواهد توانست طرفداران دو آتشه نسخه اول را راضی کند. هرچند که ممکن است برای تازه وارد‌های دوست دار محتوای زیاد، یا شوتر دوستانِ علاقمند به اکشن بی مغز، اثری سرگرم کننده باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار