هم زمان با دهه کرامت؛

سومین اجلاس اعتاب مقدسه کشور در قم برگزار شد

سومین اجلاس اعتاب وبقاع مقدسه کشور با حضور تولیت های آستان مقدس در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

سومین اجلاس اعتاب مقدسه کشور در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛هم زمان با دهه کرامت،سومین اجلاس اعتاب و بقاع مقدسه کشور با حضور تولیت های آستان قدس رضوی، احمدبن موسی، مسجد مقدس جمکران، حرم عبدالعظیم حسنی و حرم حضرت معصومه روز پنجشنبه سیزدهم تیر ماه (س) در حرم مطهر برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد علی موحدی دبیر اجلاسیه گفت: در جلسات برگزار شده، 40 طرح و 103مصوبه به انجام رسیده است؛ که 3طرح در این جلسه مطرح خواهد شد.

دبیر اجلاسیه اعتاب مقدسه بیان کرد: تعمیق و توسعه با اعتاب مقدسه عراق از جمله برنامه‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد و حضور تولیت‌های اعتاب مقدسه عراق در جشن آغاز دهه کرامت نیز در همین راستا بوده و این ارتباطات ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: بعد از مشخص شدن سرفصل‌ها و خطوط اصلی مشترک بین اعتاب مقدس، طرح‌ها بررسی و به تصویب خواهد رسید ولی نکته اصلی، ضمانت اجرایی طرح‌ها است و باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

موحدی تصریح کرد: در موضوع قرآنی 20طرح به تصویب رسیده است که اجرای آن موجب هم‌افزایی اعتاب مقدسه خواهد شد ولی اگر برای این برنامه‌ها بودجه‌ای تدارک دیده نشود، ضمانت اجرایی نخواهد داشت و این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: شرایط آستان‌های مقدسه متفاوت است ولی هر آستانی با توجه به شرایط خود باید طرح‌ها را به انجام برساند تا در این خصوص مشکلی ایجاد نشود.

حجت الاسلام صفر فلاحی مشاور تولیت حرم حضرت معصومه(س) نیز در این نشست عنوان کرد: در بیانیه گام دوم به موضوع اخلاق و امر به معروف و نهی از منکر به نوعی اشاره شده است و در این راستا تمامی آستان‌های مقدس در امر به معروف و الگو سازی فرهنگی نقش بسیار مهمی دارند و باید در این خصوص به شکل مطلوبی عمل کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) نیز گفت: نکته کلیدی در برگزاری اجلاسیه اعتاب مقدس این است که به راهکارهایی برسیم تا بتوانیم پیام و معارف اهل بیت را به مردم منتقل کنیم.

آیت الله سعیدی افزود هدف زیارت و هجرت مسلمانان به مکان‌های مقدس، اعتلای فرهنگ و معارف اهل بیت است.

وی افزود: اگر متابعت در مردم کمتر دیده می‌شود، بخشی به عهده کسانی است که به وظیفه خود عمل نکردند و کلام زیبا و رسای اهل بیت را به مردم انتقال ندادند؛ نکته کلیدی در برگزاری اجلاسیه اعتاب مقدس این است که به راهکارهایی برسیم تا بتوانیم پیام و معارف اهل بیت را به مردم منتقل کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: برگزاری اجلاسیه اعتاب مقدسه باعث می‌شود که تجربیات و نظرات تبادل شود و در پیشبرد اهداف به شکل بهتری عمل کنیم.

وی ادامه داد: هر آستان مقدسی یک اقتضائات مشترک و یک اقتضائات خاص خودش را دارد؛ به عنوان مثال حرم حضرت معصومه(س) در قم دارای یک ویژگی‌های خاص خودش است ولی در ترویج و انتقال معارف اهل بیت در همه آستان‌های مقدس مشترک است و نیاز است که تجربیات در این خصوص به اشتراک گذاشته شود.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: عراق، کشور دوست و همسایه ما است و به هیچ عنوان از ارتباط با آن‌ها دست نمی‌کشیم ولی به دلیلی اقتضائات و شرایطی که وجود داشت، این اجلاسیه با حضور تولیت‌های اعتاب مقدسه ایران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش

اجلاسیه اعتاب مقدسه کشور در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.